Sanatate

#alimente care ne incalzesc #dieta de iarna #alimente iarna

Expertul Acasa.ro, nutritionist Liana Contiu: Alimente care ne tin de cald in zilele cu temperaturi scazute

In anotimpul rece, poftele se modifica, la fel ca si nevoile organismului. Frigul de afara ne starneste pofta pentru bauturi fierbinti si alimente picante, spre deosebire de zilele toride de vara, cand dorintele noastre sunt altele. Numarul de calorii, sursele nutrientilor difera in timpul iernii de celelalte anotimpuri, pentru ca factorii externi sunt diferiti. Iata cateva recomandari.

 

1. Supa de pui – o supa calda de pui este un adevarat medicament cand suntem incercati de o raceala. Este recomandat sa consumam mai multe supe pe timp de iarna pentru a ne hidrata, deoarece consumul de apa e mult mai scazut iarna fata de sezonul cald.

2. Citricele – lamaile, grepfrutul, portocalele, mandarinele sunt mult mai zemoase si gustoase pe timp de iarna. Bogate in vitamina C, citricele ne cresc imunitatea si, in plus, sunt surse  de flavonoizi care scad colesterolul rau - LDL - si il cresc pe cel bun - HDL.

3. Alimentele bogate in vitamina D – corpul nostru produce vitamina D prin expunerea la soare, iar iarna zilele insorite sunt mai rare. Aceasta vitamina faciliteaza absorbtia si metabolizarea calciului in organism. O gasim in: ficatul de vita, ulei de peste, lapte, somon etc.

4. Radacinoasele – nu e bine sa consumam alimente care sunt in extrasezon. Asa ca radacinoastele sunt o alegere buna pentru ca pot fi pastrate mult timp. Morcovul, telina, pastarnacul, sfecla etc. sunt surse excelente de betacaroten, vitaminele C si A.

5. Alimentele picante – favorizeaza digestia si imbunatatesc circulatia, iar continutul de capsaicina calmeaza disconfortul dat de simptomele racelii, gripei si sinuzitei. In plus, ajuta la desfundarea nasului.

6. Mierea – este folosita inca din antichitate si este un antibiotic natural. Mierea de albine pura este o sursa de carbohidrati, atat fructoza, cat si glucoza pe care organismul le transforma in energie. Glucoza ofera instant energie, in timp ce fructoza este mai lent absorbita si furnizeaza energie in mod constant.

7. Ceapa, usturoiul - ingrediente considerate a fi aproape universale in preparatele culinare din intreaga lume. Au  continut ridicat de minerale, potasiu, calciu, fier, sulf, cat si vitaminele A si E. Au proprieteti antimicrobiene si intaresc sistemul imunitar.

8. Fructele oleaginoase  - Aceste alimente gustoase se numara printre cele mai complexe surse nutritive, furnizand o serie intreaga de vitamine (A, E, complexul de vitamine B) si minerale (zinc, calciu, fosfor, magneziu, cupru, fier etc.).

9. Ceaiurile – avand la dispozitie o gama variata cu gusturi deosebite putem savura zilnic ceaiuri care nu doar ca ne “ incalzesc“, dar ne si hidrateaza.

Date de contact: 
Liana Contiu 
Nutritionist - dietetician 
Specialist in Nutritie Clinica si Comunitara 
Tel : 0744676355
Facebook: Nutritie-dietetica

  •   2015-01-20
  •  
  •   comentarii
Liana Contiu

Articol scris de

Liana Contiu

Nutritionist - dietetician, Specialist in Nutritie Clinica si Comunitara

Vezi toate articolele

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii