Sanatate

#nutritie 201 de ani #dieta 20 de ani #dieta tineri

Expertul Acasa.ro, dr Iustina Cosmina Mogos: Dieta la 20 ani

In planul de alcatuire a unei diete trebuie sa tinem cont de nevoile fiecarei etape din viata pacientului. Prezentarile din partea tinerilor sunt mai dificil de gestionat prin prisma faptului ca uneori survin dintr-o imagine denaturata asupra propriei persoane - ocazional, fete tinere foarte slabe care doresc sa devina si mai slabe... Aici intervine rolul medicului in a explica ce nevoi nutritionale are un organism tanar si a alege in echipa o abordare corecta a regimului alimentar.

 

A doua decada a vietii este o perioada optima pentru formarea unei mase musculare de invidiat prin incurajarea unei diete bogata in proteine din carne, lactate, oua sau pentru vegetarieni - din legume atent selectionate.

Exercitiul fizic constant trebuie dublat de principiile alimentare care sa faca rezultatele eforturilor vizibile. Aportul de glucide, uneori chiar cu absorbtie rapida pentru a sustine un efort fizic intens cum ar fi joggingul de dimineata devine justificat in acest context.

La aceasta varsta suntem ajutati si de rata metabolica mai mare a pacientului, slabirea fiind mai facila si disponibilitatea spre sport mai mare.

 Pentru nutritionist, alcatuirea regimului alimentar este putin mai simpla in cazul tinerilor care in general nu asociaza boli digestive, metabolice s.a.m.d. Ar trebui totusi tinut cont de mostenirea genetica, de antecedentele familiale care pot crea o predispozitie si astfel sa putem preveni bolile mai curand decat sa le tratam mai tarziu.

Nivelul de motivatie este mai crescut la segmentul de varsta 20-30 ani, pentru ca adaptarea sociala are rolul de a impune niste modele de aspect fizic si apare cautarea unui partener de viata.

Acumularea de cunostinte este foarte mare intre 20 si 30 ani si procesele intelectuale pot fi sustinute prin consumul de grasimi sanatoase, nesaturate si vitamina E, de exemplu, din seminte, nuci, migdale.

 

Mancatul prea putin, dar si cel excesiv afecteaza puterea de concentrare, rezultatul fiind scaderea performantelor profesionale sau academice.

Noptile pierdute sunt si ele parte din viata noastra in segmentul 20-30 ani. Mecanismele de reparatie in acest caz cu o hidratare corecta, multe vitamine si minerale din alimente, antioxidanti trebuie bine gandite si exploatate pentru a pastra o sanatate buna si un aspect frumos. Nu este varsta la care sa ne gandim la suplimente sau alte pastille, ne putem folosi foarte usor de mancarea obisnuita.

Ar trebui sa tinem cont si de atingerea unei greutati optime in ideea obtinerii de sarcini pentru cresterea fertilitatii si nasterea de copii sanatosi.

 Dintre problemele intalnite in endocrinologie ne confruntam frecvent cu sindromul de ovar polichistic - uneori insotit de greutate mai mare a tinerei femei, cat si cu amenoreea (lipsa menstruatiei) de cauza hipotalamica uneori cauzata de greutati extreme - indice de masa corporala foarte scazut (prin diete drastice, sport de performanta) sau din contra, IMC foarte crescut.

 

 Consilierea pe parcursul sarcinii si lauziei este extrem de importanta datorita nevoilor sporite de vitamine, calciu, magneziu, acid folic, iod si uneori fier, tipice acestei frumoase perioade.

Cel mai important lucru este ca dieta sa ne aduca satisfactia succesului si sa ne putem mandri ca am ajuns la o forma fizica ideala.

Date de contact:
Dr Iustina Cosmina Mogos
E-mail:
iustinac@yahoo.com
Kineto Medical Health
Adresa: str. Cameliei, nr.39, etaj1;(piata Matache)
Telefon: 0746 32 74 51; 021-310.05.06

  •   2015-01-22
  •  
  •   comentarii
Iustina Cosmina Mogos

Articol scris de

Iustina Cosmina Mogos

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii