Sanatate

#cum combatem senzatia de foame # trucuri dieta #dieta #senzatie de foame

Expertul Acasa.ro, nutritionist Liana Contiu: Ce ne facem cu foamea?

Am inceput o dieta, dar senzatia de foame nu ne da pace.  Aceasta senzatie se instaleaza rapid la debutul unei diete.  Dupa ce ani in sir am avut un meniu prea permisiv si am bombardat organismul cu mese bogate, este greu sa ne adaptam unei vieti ordonate  cu mese fixe si alimente sarace in calorii. Adaptarea organismului la un nou stil de viata cere timp si de aceea primele saptamani sunt critice, iar pericolul de a trisa sau chiar de abandon  e mare. Ce trebuie sa facem in cazul in care gandul nostru este doar la mancare?

 

Drumul spre o silueta armoniosa si spre un stil exemplar e anevoios , uneori ni se pare ca e imposibil, dar trebuie sa stim ca, odata ce apar primele rezultate, suntem mult mai stimulate si ne dam seama ca merita toate eforturile.

Foamea este uneori dictata de emotii, asa ca trebuie sa facem clar diferenta daca chiar organismul nostru are nevoie de mancare sau e doar o “pofta de a manca”. Mai ales ca la inceputul unei diete suntem sensibili din punct de vedere psihic.

Trecerea de la un stil de viata nesanatos ar trebui sa fie treptata, ca sa ne fie mai usor si ca sa dureze tot restul vietii. Incet si cu rabdare introducem noi obiceiuri sanatoase in viata noastra.

Apoi, pasul al doilea ar fi sa nu sarim peste mese. Meniul zilnic e cuprins din trei mese principale si doua gustari, care ne ajuta sa evitam de rontaielile nesanatoase.

Sportul e un aliat de nadejde pentru ca inhiba senzatia de foame. Si, in plus, dupa ce ne-am chinuit la sala de sport, e pacat sa trisam cu o masa plina de calorii.

Apa, pe langa faptul ca ne hidrateaza, ne ajuta sa nu avem senzatia de foame atat de des. Pe langa asta putem savura cateva ceaiuri neindulcite zilnic. Oferta este variata din acest punct de vedere. 

Odihna  este foarte importanta intr-o dieta. Este esential sa respectam orele de somn pentru a avea rezultate rapide.

Daca te-ai abatut de la regim nu inseamna ca trebuie sa-ti pierzi increderea si sa renunti. Ai facut o greseala, nu-i nimic, continua dieta, o sa o repari pe parcurs.

Viata noastra nu trebuie sa fie o dieta continua, asa ca este recomandat sa ne acordam zile de rasfat. De exemplu, daca am mancat corect toata saptamana, ne putem alege duminica sa mancam ceva ce ne place, bineinteles fara a exagera.
 

Cand chiar nu rezistam, e recomandat sa alegem gustari sanatoase. Ca de exemplu : fructe, nuci, migdale etc.

Dieta nu inseamna alimente fierte fara gust, cu putin interes putem gasi retete delicioase care nu ne ingroasa talia.

Gasirea unor noi pasiuni (plimbari in aer liber, citit, yoga, filme etc.) ne tine departe de mancare.

Drumul spre o silueta armoniosa si spre un stil exemplar e anevoios , uneori ni se pare ca e imposibil, dar trebuie sa stim ca, odata ce apar primele rezultate, suntem mult mai stimulate si ne dam seama ca merita toate eforturile.

 

Date de contact: 
Liana Contiu 
Nutritionist - dietetician 
Specialist in Nutritie Clinica si Comunitara 
Tel : 0744676355
Facebook: Nutritie-dietetica

  •   2015-01-19
  •  
  •   comentarii
Liana Contiu

Articol scris de

Liana Contiu

Nutritionist - dietetician, Specialist in Nutritie Clinica si Comunitara

Vezi toate articolele

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii