Sanatate

#remedii astenie #astenie de primavara #astenie

Expertul Acasa.ro, dr. Ruxandra Constantina: Aliati din natura care combat astenia de primavara VIDEO

In sfarsit a venit primavara, ne bucuram alaturi de intreaga natura… Si totusi unii dintre noi resimtim o stare de astenie, de oboseala fizica si psihica generalizata, scaderea rezistentei la efort, lipsa de energie, variatii ale apetitului alimentar, dureri de cap, somnolenta diurna, scaderea capacitatii de concentrare si memorare, tulburari de dispozitie, stari depresive, astenie sexuala. De vina sa fie astenia de primavara?
 

De cele mai multe ori, raspunsul este afirmativ. Sa nu uitam ca venirea acestui anotimp poate provoca, la unele persoane mai sensibile, acutizarea unor afectiuni sau simptome care, de cele mai multe ori, se remit in decurs de cateva saptamani.

Terapiile naturiste va pot ajuta sa depasiti mai repede aceste stari neplacute.

In primul rand trebuie sa acordam o mare importanta alimentatiei si sa avem o dieta  proaspata de primavara, sanatoasa, care sa ne refaca necesarul de vitamine si minerale, sa ne redea tonusul fizic si psihic. De aceea este bine sa profitam de toata bogatia de verdeturi ale primaverii si sa le consumam fara rezerve, deoarece au un rol important in combaterea asteniei de primavara, de intarire a sistemului imunitar si de crestere a tonusului fizic si psihic - urzici, leurda, spanac, papadie, loboda, stevie, laptuci, morcovi, salata verde, ceapa si usturoi verde, patrunjel, marar, leustean, busuioc, maghiran - consumate sub forma proaspata, de salate sau sucuri, singure sau in combinatie.

De folos ne sunt si alimentele bogate in proteine de buna calitate, precum pestele, lintea, hrisca, si alimentele bogate in saruri minerale (radacinoasele - morcovi, pastarnac, telina, ridichi, sfecla rosie, ceapa).

Consumati cu incredere preparatele stupului, o sursa valoroasa de aminoacizi, vitamine din grupul B, minerale, enzime - mierea, polenul, pastura, laptisorul de matca.

 

Drojdia de bere este un adevarat rezervor natural de vitamine din complexul B, care ne ajuta sa ne redobandim tonusul fizic si psihic, sa ne imbunatatim capacitatile de memorare si de concentrare.

 

Condimentele aromatice - busuioc, maghiran, leustean, rozmarin - cresc tonsul fizic si psihic si nivelul de energie. Pot fi consumate in stare proaspata sau uscata sau sub forma de ceaiuri (macerat rece, infuzie).

Exista plante cu actiune energizanta, care imbunatatesc randamentul organismului, refac tonusul fizic si psihic, inlatura starea de oboseala, cresc performantele mentale.

Preparatele de ginkgo imbunatatesc circulatia periferica, au efect tonic cerebral si stabilizator psiho-emotional, cresc capacitatile de concentrare, memorare si randamentul intelectual.

Gratie compozitiei bogate, catina are actiune biostimulatoare, energizanta, tonifianta si vitalizanta. Imbunatateste performantele fizice si intelectuale, inlatura starea de oboseala si stresul.

Sa nu uitam de actiunea benefica a ceaiurilor asiatice (ceai alb, verde, negru) care au o compozitie bogata in minerale si polifenoli, dar si grade diferite de teina, care ne hidrateaza, ne energizeaza, inlatura obseala fizica si psihica.

Plantele adaptogene (ginseng, rhodiola rosea) ne sunt de mare ajutor, imbunatatesc starea psihica, stimuleaza capacitatea de adaptare a organismului la stres, indeparteaza starea de oboseala si slabiciune, lupta contra depresiei, anxietatii, atacului de panica.

Putem utiliza si tinctura de rozmarin, un stabilizator psihoemotional, cu efect tonic general si nervos. Coenzima Q10 creste nivelul energetic al organismului si amelioreza performantele fizice si intelectuale; combate depresiile.

Depasirea asteniei fizice si psihice specifice primaverii implica o combinatie de muguri stejar, extract din mladite de rozmarin, extract din mladite de sequoia, extract din muguri de mar paduret, extract din muguri coacaz negru, extract din mladite de maces. La persoanele varstnice se poate asocia gemoterapicul din muguri de Ginkgo.

Nu uitati de aromoterapie, fie ca folosim cateva picaturi de ulei esential de trandafir, lamaie, rozmarin, ghimbir, busuioc puse in lampa de aromoterapie, care ne energizeaza si ne dinamizeaza in timpul zilei. Puteti incerca ulei esential de lavanda, musetel, muscata, bergamota in apa de baie efectuata seara, inainte de culcare, pentru relaxare.

Efectuati 10-12 sedinte de masaj terapeutic de relaxare, reflexoterapie, presopunctura, care va vor armoniza energiile, va vor echilibra din punct de vedere psihoemotional.

Atentie insa! Toate terapiile naturale trebuie recomandate si supravegheate de catre un medic apifitoterapeut.


Date de contact:
Dr Ruxandra Constantina
Medic specialist medicina familie
apifitoterapie, gemoterapie, biorezonanta, iridologie
Centrul terapii naturiste SANAVIT CONSULT
Tel.: 0733.29.93.55
Facebook: SanavitConsult

  •   2015-03-17
  •  
  •   comentarii
Ruxandra Constantina

Articol scris de

Ruxandra Constantina

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii