Sanatate

#zahar alimente # calorii alimente #alimente ingrasat #kilograme in plus

Expertul Acasa.ro, nutritionist Liana Contiu: Top 5 alimente care ne ingrasa

Cu totii stim ca produsele tip fast-food, semipreparatele - adica in general mancarea nesanatoasa - ne ingrasa si ne poate afecta sanatatea. Ceea ce putine persoane stiu insa este ca si produsele sanatoase consumate necorespunzator ne pot afecta silueta.

 

Iata 5 alimente care determina acumularea de kilograme in plus si care sunt  mai putin cunoscute:

1. Fructele - contin fructoza, deci au zahar. Unele au un continut mai mare, altele mai mic. Indiferent de situatie, consumate in cantitate mare, ingrasa. La fel de importanta este perioada zilei cand sunt consumate si cu ce sunt combinate.  In general se iau ca gustari sanatoase intre mese. Sau inainte de o activitate fizica. Tot ce mancam trebuie sa ardem in urmatoarele ore. De exemplu, nu putem manca fructe seara, pentru ca nu mai depunem efort si aceasta glucoza, care ar trebui sa ne furnizeze energie, se transforma in grasime. Mai ales daca se urmareste scaderea in greutate trebuie limitat consumul de fructe.
 

2. Semintele, nucile, alunele, migdalele si fructele uscate - au mare valoare nutritiva, dar si multe calorii, asa ca trebuie sa avem mare grijja la cantitatea pe care o mancam zilnic .

3. Somonul – se cunosc beneficiile acestui peste. Insa mai trebuie sa stim ca este un peste gras si este indicat sa il consumam la masa de pranz si nu seara.

 

4. Sucurile de fructe – sunt considerate sanatoase, insa acesta perspectiva este una discutabila. Consumam o cantitate mare din moment ce “bem” fructul si nu il “mancam”. Sucurile de fructe se evacueaza rapid din stomac, nu se digera corespunzator. Un suc se obtine din cateva fructe care au mai multa glucoza decat o felie de paine. Apa sau ceaiurile neindulcite sunt o solutie mai buna.

 

5. Carbohidratii de calitate (paste integrale, orez brun etc.), chiar daca este indicat sa ii includem in dieta, trebuie sa fim atenti la alimentele cu care ii combinam (de preferat, cu legumele) si la perioada in care ii consumam. Este indicat sa ii avem in farfurie inainte de a face efort fizic sau in mijlocul zilei. Catre seara scadem consumul de carbohidrati.

Date de contact: 
Liana Contiu 
Nutritionist - dietetician 
Specialist in Nutritie Clinica si Comunitara 
Tel : 0744676355
Facebook: Nutritie-dietetica

  •   2015-03-23
  •  
  •   comentarii
Liana Contiu

Articol scris de

Liana Contiu

Nutritionist - dietetician, Specialist in Nutritie Clinica si Comunitara

Vezi toate articolele

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii