Sanatate

#obezitate #fitness #fructe #alimentatie #sedentarism #fandari #mers pe jos

Expertul Acasa.ro, instructorul de fitness Serban Blebea: Teoria omului primitiv si aplicarea ei in viata reala

Acum ceva timp imi puneam intrebarea: De ce nu erau oamenii primitivi obezi? Si daca ar fi fost, cum s-ar fi descurcat la indeplinirea sarcinilor de zi cu zi? Raspunsul mi l-am dat tot singur. Oamenii se pastrau in forma datorita stilului de viata pe care il aveau.

In trecut, jobul presupunea vanatul unui animal salbatic sau urcatul in copaci dupa fructe. In cele din urma sa zicem ca au existat supraponderali, dar cu siguranta speranta lor de viata ar fi fost foarte scazuta. Probabil ar fi murit de foame sau ar fi fost exclusi din societate din cauza incapacitatii de a contribui la sarcinile zilnice ale tribului.

Peste foarte multi ani, avem o societate care a renuntat la efort fizic si se refugiaza in adapostul confortabil al biroului. Nimic rau in asta. Dar atunci de ce te plangi ca esti supraponderal?

Stilul de viata activ, cheia succesului

Invata sa accepti realitatea si sa constientizezi ca te-ai nascut intr-o lume de obezi, care aspira la un corp sculptat in timp ce savureaza o cafea pe terasa. Poti sa te resemnezi cu situatia actuala sau sa actionezi.

Sursa foto: smerete.com

Sa faci ceva in acest sens inseamna sa iti schimbi radical stilul de viata. Sunt convins ca nu ai ajuns la "performantele" actuale ducand un stil de viata activ. Este imposibil. Deci, in loc sa apelezi la pastila-minune sau la programul x sau y, incearca sa privesti totul in ansamblu si sa realizezi unde ai gresit.

Nu cauta scuze din exterior, nu e vina jobului, nu este vina sotului, a copilului sau a frizerului, este doar a ta.

Rezultatul, conditia ta fizica, starea in care se afla corpul tau este doar efectul unui stil de viata dezechilibrat, abuzul alimentelor cu un indice glicemic ridicat si lipsei de activitate.

Ce incerc sa transmit persoanelor cu care lucrez: trebuie in primul rand sa tratezi cauza ca sa poti scapa definitiv de Efectul nedorit. Antrenamentul de o ora nu face o mare diferenta.

Cate ore esti sedentar pe saptamana

Am incercat chiar si un mic test de imaginatie: sa zicem esti un tip relativ sedentar, vechea poveste masina-birou si decizi sa apelezi la serviciile unui personal trainer cu care lucrezi cate o ora de trei ori pe saptamana.

Deci vei face efort fizic trei ore la fiecare sapte zile, trei ore din 168 de ore, ceea ce inseamna ca in restul de 165 de ore esti in stadiul de sedentarism. Sper ca nu iti imaginezi ca poti slabi astfel.

Daca chiar esti pregatit de o schimbare, te-ai saturat sa fi supraponderal sau pur si simplu vrei ca prietenii tai sa nu te mai strige "grasutul" atunci citeste randurile de mai jos.

Regimul alimentar

Ce trebuie sa schimbi? Hai sa analizam mai intai omul primitiv. Acesta consuma mese bogate, hipercalorice de fiecare data cand avea ocazia, adica poate o data pe luna, sau chiar si mai rar.

In restul timpului se multumea cu fructe gasite sau culese din copac, animale mici, sau nuci.

Deci se baza in mare parte pe fructe, nuci si carne. Carbohidrati, grasimi sanatoase si proteine. Mese cat mai dese, dar mici.

Antrenamentul 

Stramosii nostri nu se concentrau pe numar de repetari, grupe musculare sau serii. De fapt, nu respectau nici un principiu impus de antrenament.

Incearca sa executi miscari cat mai ample, care sa foloseasca multe grupe musculare sau macar sa nu se axeze pe grupele mici. De exemplu, flexia antebratului pe brat cu scripetele nu ar trebui sa se afle in jurnalul tau de antrenament. Bazeaza-te pe exercitile de baza.

Executa flotari, tractiuni, genuflexiuni, indreptari, flotari inverse, flotari la paralele, mers fandat si incearca sa aloci cel putin o ora pe zi efortului fizic in oricare dintre formele lui: mers pe jos, alergat, antrenament forta, intervale, carat plasele de la magazin etc.

Date de contact:

Serban Blebea

serbanantrenor@yahoo.com

Tel: 0757103898

Webwww.fitnessantrenor.ro

 
 
  •   2013-04-19
  •  
  •   comentarii
Seban Blebea 2

Articol scris de

Serban Blebea

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii