Sanatate

#gutui sanatate #beneficii gutui #gutui

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gutuile previn cancerul si bolile de inima! Cand pot deveni toxice

Gutuile sunt deosebit de aromate, au o suculenta redusa, un gust astringent si o consistenta tare. Se consuma si in stare cruda, dar mai ales preparate sub forma de: gem, dulceata, compot, nectar sau marmelada. Proaspete sau preparate, gutuile sunt o sursa semnificativa de zaharuri usor de asimilat.

In urma cu 4.000 de ani, gutuile erau folosite de romani, dar si de greci pentru intarirea sistemului imunitar si pentru stimularea potentei. Chiar si stramosii nostri stiau foarte bine de ce luau anumite decizii: gutuile au un continut bogat in saruri de fier, potasiu si magneziu.

Continutul mineral bogat al gutuilor include si cupru si zinc care, alaturi de alti micronutrienti, sunt necesari pentru producerea globulelor rosii (cand numarul acestora este ridicat, circulatia se intensifica, iar oxigenul circula prin corp crescand si fluxul catre piele si scalp - ceea ce stimuleaza sanatatea si cresterea foliculului pilar). 

Pe langa aceste intaritoare, vedetele toamnei se bucura de prezenta principiilor bioactive - taninul, pectinele – si de influenta vitaminelor A, B, C si PP.

Tanina, in combinatie cu pectina, intretine sanatatea mucoasei digestive, iar antioxidantii din gutui sunt un real sprijin pentru radicalii liberi, reducand astfel riscul de cancer.

Gutuile ofera fibra pectina, care este cunoscuta pentru faptul ca reduce nivelurile de colesterol. Aceasta protejeaza impotriva bolii arteriale coronariene sau depunerii pe artere, precum si impotriva altor afectiuni coronariene.

Potasiul din compozitie reduce tensiunea (un consum sporit de potasiu s-a demonstrat ca preveni problemele cardiace si infarctul, ateroscleroza, dar si hipertensiunea), iar vitamina C protejeaza de boli cardiovasculare. Continutul redus de sare previne retentia de lichide ce poate contribui la boli cardiovasculare. 

Un studiu efectuat in Turcia a dezvaluit proprietati antioxidante uimitoare ascunse in pulpa deliciosului fruct. Rezultatele cercetarii au plasat gutuia in topul celor mai puternice arme in lupta cu radicalii liberi si implicit cu imbatranirea prematura.

Si asta in conditiile in care cercetatorii de la Universitatea Ankara au descoperit ca doar rodiile bat gutuile in privinta nivelului de fenoli si flavonide din componenta.

Acel nivel ridicat de antioxidanti si vitamine din gutui este benefic pentru mentinerea unui aspect sanatos si tanar al pielii.Antioxidantii elimina efectele nocive ale radicalilor liberi asupra celulelor pielii, prin urmare reducand aparitia ridurilor, eliminand petele si ajutand la protectia pielii impotriva radiatiilor ultraviolete.

Consumul de gutui este bun si pentru relaxare, puteti sa va mentineti mai usor calmul datorita antioxidantilor din gutuie.

Gutuia este bogata in vitamina C -100 g de fruct asigura 15 mg din aportul recomandat zilnic.

Gutuile sunt bune si pentru cei care sufera de ulcer. Fenolii prezenti in gutui sunt eficienti in tratarea ucerului si gastritei.

De asemenea au si propietati antivirale, conform cercetatorilor protejeaza impotriva racelilor si patogenilor virali.

Evitati fructele verzi, necoapte deoarece sunt acre si necomestibile, dar si pe cele deteriorate sau strivite. Se pare ca semintele pot fi toxice in cantitati mari (contin cianida), prin urmare multe persoane le inlatura.

Eu recomand ca aceste fructe sa fie consumate crude, insa stiu ca sunt astringente si majoritatea le prefera sub forma de dulceata si gem. Prin acest proces, gutuile isi pierd foarte multe proprietati, mai ales daca se foloseste si zahar.

Sursa foto: pixabay.com

loading...
  •  
  •  
  •   comentarii
Ana Ionita

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.