Sanatate

#fenicul cancer #fenicul

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Feniculul este a doua leguma a lunii septembrie despre care vreau sa va vorbesc. Feniculul este o planta care la prima vedere e confundata cu mararul. Este o planta minune, cunoscuta mai ales pentru proprietatile antispastice si dezinfectante, dar si pentru tratarea afectiunilor digestive.

Feniculul se foloseste la: ceai, mancaruri si tincturi medicinale si este folosit atat pentru seminte si bulb, dar si pentru frunze. 

Un bulb crud de fenicul contine doar 73 de calorii, 2,9 grame de proteine, 17 grame de carbohidrati, 7 grame de fibre alimentare (28% din necesarul zilnic) si furnizeaza 27% din necesarul zilnic de potasiu, 5% din sodiu, 6% vitamina A, 11% calciu, 46% vitamina C, 9% fier, 5% vitamina B-6 si 10% din necesarul zilnic de magneziu.

Fibrele prezente in fenicul, impreuna cu potasiul, vitamina C si vitamina B6 contribuie la mentinerea unei inimi sanatoase. Vitamina B6 si acidul folic previn acumularea homocisteinei, un aminoacid ce este asociat cu infarcturile miocardice si cu atacurile cerebrale, care odata prezenta in corp poate conduce la probleme cardiace si la deteriorarea vaselor de sange.

Fenicul contine cantitati semnificative de fibre, care ajuta la scaderea cantitatii totale de colesterol din sange, scazand astfel riscul bolilor de inima.

Cercetarile au aratat ca administrarea uleiului din seminte de fenicul poate duce la reducerea colicilor sugarilor cu varsta intre 2 si 12 saptamani, iar oferind un ceai pe baza de fenicul, musetel, verbinta, lemn dulce si roinita poate reduce severitatea colicilor la sugari.

Feniculul este o sursa excelenta de vitamina C, iar aceasta prin efectul de antioxidant ajuta in prevenirea daunele cauzate de soare si poluare. Vitamina C influenteaza capacitatea colagenului de a netezi ridurile si de a imbunatati textura pielii in general.

In fenicul se gaseste de vitamina B-6, care joaca un rol esential in metabolismul energetic prin transformarea carbohidratilor si proteinelor in glucoza si aminoacizi, componente ce sunt mai usor folosite la producerea energiei de catre organism.

Pentru cercetatori, cel mai fascinant compus fitonutritiv din fenicul este totusi anetolul, principalul component al uleiului volatil. Mai multe studii au demonstrat ca anetolul din fenicul reduce inflamatiile si ajuta la prevenirea aparitiei cancerului.

Bulbii foarte mari sunt fibroasi si au un gust mai putin intens. Evitati bulbii uscati sau scorojiti si cele cu modificari de culoare, pete, crapaturi sau zdrobite. Acasa, depozitatii in frigider, intr-o punga de plastic inchisa ermetic, astfel ei ramanand proaspeti pana la cinci zile.

Feniculul poate fi incorporat in orice preparat datorita texturii crocante si a gustului usor dulce. Poate fi consumat atat crud si gatit.
Frunzele si tulpinile acestuia pot fi gatite impreuna cu bulbul pentru a realiza o garnitura sau pot fi folosite ca o baza pentru supe. In cazul in care doriti un preparat mai usor, puteti amesteca feniculul taiat cu alte legume pentru o salata.

Data viitoare cand cumperi fenicul,adu-ti aminte de toate beneficiile oferite de acesta, pe langa calitatile culinare deosebite!

Sursa foto: pixabay.com

 

loading...
  •  
  •  
  •   comentarii
Ana Ionita

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.