Sanatate

#broccoli pane #odeo cina sanatoasa #supa crema #hummus #cina sanatoasa

Expertul Acasa.ro, Alina Trifu, consilier in nutritie: 7 idei de cina sanatoasa, hranitoare si usor de preparat

Mitul, conform caruia, cina trebuie sa fie luata inainte de ora 18.00 este rasturnat de explicatiile logice ale nutritiei. Acum nu mai trebuie sa ne infometam seara, sa adormim cu gandul la mancare, sau sa dam iama la frigider in toiul noptii, cand sunetele venite din stomacul gol pot trezi vecinii. Rational si stiintific, ultima masa a zilei trebuie luata cu 3 ore inainte de culcare, pentru ca digestia alimentelor sa se intample inainte de culcare, stomacul sa se goleasca, iar organismul sa se programeze pentru un somn odihnitor.

La fel de important cu ceea ce punem in farfurie, este, insa, modul in care mancam. Cina, la fel ca si celelalte mese ale zilei, este bine sa fie luata departe de ecranele luminoase (calculator, televizor, telefon), la masa, intr-o atmosfera calma si relaxata. Cu bucurie si conectare pentru mancarea din farfurie. Cu mestecat pe indelete. in acest fel, senzatia de satietate va aparea la momentul potrivit, nu atunci cand se termina mancarea din farfurie, vom simti gustul si textura alimentelor, enzimele si sucurile digestive vor avea timp sa isi faca treaba pentru o digestie corecta.

Iata 7 idei de cina sanatoasa, hranitoare si usor de preparat. Cate una pentru fiecare zi a saptamanii:

Supa-crema cu legume de sezon (ceapa, morcovi, ardei, pastarnac alaturi de dovlecei/broccoli/sfecla rosie, conopida, rosii), garnisita cu verdeata proaspata, 1 lingura seminte crude (dovleac, in, floarea- soarelui, canepa, chia, susan), 1 lingura de ulei presat la rece si crutoane din paine integrala.

Radacinoase (morcovi, radacina de telina, pastarnac, cartofi dulci) taiate bastonase, condimentate cu ierburi uscate (cimbru, busuioc, oregano, marar, patrunjel sau ierburi de Provence) si rumenite la cuptor in hartie de copt, servite alaturi de un sos facut din avocado pasat, amestecat cu usturoi, suc de lamaie, sare, piper, turmeric.

Conopida sau broccoli pane, la cuptor - buchetele de conopida sau broccoli fierte timp de 5 minute, trecute prin ou, pesmet, ou, seminte crude rasnite (in, dovleac, susan) rumenite in cuptorul incins pe hartie de copt, servite cu salata din rosii, ardei, castraveti, ceapa verde si sos de iaurt cu mustar (3 linguri de iaurt grecesc se amesteca cu 1 lingura mustar Dijon, 1 lingurita seminte de mac, suc de lamaie, sare, piper).

Hummus cu paine integrala alaturi salata tabbouleh cu hrisca (3 linguri hrisca fiarta, 2 legaturi patrunjel tocate marunt, 2 rosii cherry, suc de lamaie, 1 lingura ulei de masline presat la rece, sare, piper).

Minipizza din ciuperci si dovlecei - dovlecei feliati pe lungime si palarii de ciuperci se decoreaza cu suc de rosii, oregano uscat, masline feliate, cubulete de mozzarella sau branza de capra si se rumenesc la cuptor.

Salata cu baby spanac, gogosar si branza de capra - baby spanac, branza de capra taiata cubulete, gogosari feliati, castravete, suc de lamaie, ulei de masline presat la rece, 1 lingura seminte de susan rasnite in prealabil, 3 linguri quinoa fiarta

Salata cu naut si parmezan - ruccola, naut fiert, ardei kapia, castravete, suc de lamaie, ulei de masline presat la rece, parmezan razuit, samburi de rodie.

Sursa foto: riesbentoandcooking.wordpress.com

loading...
  •  
  •  
  •   comentarii
Alina Trifu

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.