Sanatate

#paine integrala #oua romanesti #fulgi de ovaz #mic dejun #mic dejun sanatos

Expertul Acasa.ro, Alexandra Alexandru, specialist in nutritie: 10 idei pentru un mic dejun sanatos

Deja este de prisos sa spunem ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei la care nu trebuie sa renuntam cu niciun pret! Dimineata ar trebui sa consumam cantitativ circa o treime din hrana zilnica, iar meniul ar trebui sa contina: grasimi (unt, branzeturi, oua), proteine (peste, carne, oua), glucide lente (paine integrala, cereale integrale), in combinatiile permise.

Daca nu luati micul dejun va expuneti unui risc de a deveni obez, din punct de vedere statistic, cu 450% mai mare decat daca ati lua micul dejun zilnic.

Grasimile consumate la micul dejun sunt cheltuite fara a avea efect de ingrasare, lucru valabil si pentru glucide. Cei care sar peste micul dejun se expun riscului de a deveni supraponderali sau obezi, spre deosebire de cei care iau micul dejun. Luarea corecta a micului dejun poate avea efecte benefice pentru mentinerea greutatii normale si a valorilor fiziologice ale colesterolului sanguin. Daca nu luati micul dejun va expuneti unui risc de a deveni obez, din punct de vedere statistic, cu 450% mai mare decat daca ati lua micul dejun zilnic.

Micul dejun, in situatii speciale, poate fi singura masa din zi, daca aportul de nutrienti este echilibrat si suficient cantitativ.

Cateva exemple de mic dejun pregatit conform principiilor unei alimentatii sanatoase:

  1. Doua oua romanesti (preparate in apa), cateva ciuperci trase usor la tigaie sau rosii uscate, 2 felii de paine integrala, plus ceai sau cafea simpla.

  2.  Doua-trei felii de paine integrala cu hummus (pasta de naut), salata de patrunjel, cafea simpla sau ceai.

  3. Fulgi de ovaz cu nuci, seminte de in, susan, cu lapte de migdale sau orez si un praf de scortisoara

  4. Branza de capra cu putin marar, ardei gras, cateva masline, 2 felii de paine integrala, cafea simpla sau ceai

  5. Doua felii de paine integrala, putin unt natural, cateva lingurite de gem sau dulceata naturale, fara adaos de zahar sau conservanti.

  6. Pasta de avocado cu lamaie si seminte de susan pe crackers de hrisca sau secara

  7. Omleta cu ceapa verde si marar, rosii cherry

  8. Hrisca fiarta/quinoa fiarta cu stafide, scortisoara si miere (hrisca si quinoa trebuie spalate foarte bine inainte de a fi puse la inmuiat/fiert).

  9. Orez integral cu lapte, vanilie, scortisoara, in care s-a adaugat miere dupa preparare

  10. Tartine cu somon fume si salata verde.

Pentru impatimitii care sustin ca nu pot manca dimineata si care eventual merg si la sala fara sa manance nimic, am o rugaminte: cu pasi mici, mici, faceti o schimbare: un mar (sau ce fructe va permite sistemul digestiv), un iaurt cu o mana de fructe uscate, 2 crackers de secara…ceva, cate un pic!


 

Nu e chiar asa de dificil sa aveti un mic dejun care va poate da un bun start al zilei. Incercati, va rog!

loading...
  •  
  •  
  •   comentarii
Alexandra Alexandru

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.