Stil

#sprancene #pensat #blush #fard pleoape #egipteni #machiaj #liner

Expertul Acasa.ro, consultantul de imagine Anca Ioana Marin: Machiajul - istorie si actualitate

In articolele anterioare am vorbit despre multe lucruri care tin de imaginea unei persoane si in special despre machiaj, sa vedem insa care sunt predecesorii machiajului modern si cum s-au transmis si reinventat anumite elemente in timp ajungand astfel cum le cunoastem azi.

Egiptenii au avut cea mai mare influenta in istoria machiajului, cu siguranta au fost prima civilizatie cunoscuta de noi care si-a decorat ochii si sprancenele intr-o maniera elaborata si foarte grafica.


Machiajul egiptenilor consta in innegrirea sprancenelor cu pulbere de antimoniu si trasarea unor linii de kohl pe pleoape.

Toti egiptenii, indiferent de sex, varsta sau clasa sociala, se fardau. Moda acelor zile impunea ca sprancenele naturale sa fie rase, iar unele noi, perfecte sa fie pictate in locul lor. Machiajul ochilor, de asemenea, era foarte exagerat, iar culorile intense de albastru si verde se armonizau perfect cu negrul folosit atat pentru pleoape, cat si pentru sprancene.

Cleopatra insasi isi pensa sprancenele (exista marturii istorice in acest sens) si isi picta altele, perfecte. Aceeasi regina a frumusetii folosea pentru a-si farda ochii, pe pleoapa superioara, albastru inchis, iar pe cea inferioara verde intens.

Cand arheologii au deschis mormintele egiptene au gasit farduri din pulbere de malachit in cutii foare fin decorate, ingropate impreuna cu posesorii lor, semn ca machiajul era foarte important pentru oamenii acelor vremuri si era considerat ca facand parte din insasi identitatea lor.



Khol-ul
era cel mai important produs cosmetic in Egipt, era facut din minerale macinate foarte fin, ca de exemplu: pulbere de antimoniu, oxid de mangan, oxid de fier, oxid de cupru, malachit. Acest produs era pastrat in cutii foarte mici, apoi, in momentul machiajului se mixa cu apa (sau saliva) si se aplica pe sprancene si pleoape.

Influenta acestui machiaj dramatic a trecut prin diferite decade, de exemplu, balerinele anilor '20 de la Ballet Russes Paris isi fradau ochii in “stilul Cleopatra”, vedetele filmului mut, Theda Bara, Pola Negri, Nita Naldi, isi fardau ochii cu khol si isi pictau sprancenele cu negru.

Sa nu uitam ca aceste lucruri se intamplau in epoca filmului mut, cand actorii aveau nevoie de o fata foarte expresiva pentru a transmite emotia scenei pe care o jucau, neavand la indemana tehnologia care sa le puna in valoare si alte calitati.



Alta reinventare grandioasa a machiajului egiptean, evident, modificat, a avut loc in anii '60 dupa filmul Cleopatra, care a facut furori.

Femeile din lumea intreaga au inceput sa isi accentueze sprancenele, sa foloseasca turcoaz pe pleoape si sa isi evidentieze ochii cu liner negru, erau anii in care ochii si parul erau foarte importante in imaginea de femeie moderna.

Ironia este ca pentru Elisabeth Taylor in filmul Cleopatra nu s-a folosit machiajul egiptean autentic, de fapt, au adaptat elemente ale machiajului egiptean astfel incat sa se potriveasca trasaturilor ei. Sprancenele ei au ramas luxuriante si neatinse de penseta, doar s-au accentuat exagerat cu negru, iar ochii au fost conturati cu turcoaz si negru in asa fel incat machiajul sa ii puna in valoare trasaturile.



Evident acest tip de machiaj il vedem reinventat si o sa-l mai vedem pentru multa vreme de acum incolo in show-urile de moda, in pictorial. Folosim elemente imprumutate din acest machiaj in rutina noastra  zilnica. Linia de liner, accentuarea sprancenelor, tehnica smokey, blushul etc. sunt tot atatea elemente care erau folosite de egiptenii acelei epoci la fel de mult ca noi, toate, astazi.

Continuam analiza evolutiei machiajului in articolul de saptamana viitoare. 

Date de contact:

Anca Ioana Marin

Site: artinmakeup.ro

Email: contact@artinmakeup.ro

Tel.: 0732.849.492

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  
  •   comentarii
Anca Ioana Marin final