IT

#documente #google drive #expert acasa.ro #utilizare medii cloud #medii cloud # sky drive

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Cum se utilizeaza mediile cloud

Prin 2006 o noua notiune incepea sa fie utilizata in domeniul calculatoarelor, anume aceea de cloud computing, iar referirea generala era catre un anumit tip de agregare a resurselor unor servere special configurate, astfel incat un utilizator sa poata utiliza respectivele resurse prin intermediul Internetului.

Ulterior, oferta de cloud computing a inceput sa fie ceva mai specifica, pe langa pachetele de tip aplicatie, utilizate in special de catre companii, fiind lansate pachetele de cloud storage. Este vorba de servere specifice de stocare la care utilizatorul are acces prin intermediul unui cont creat in prealabil.

Desi la inceput pachetele de medii cloud de stocare se reduceau la ridicarea (upload) si descarcarea (download) a fotografiilor si a altor documente, in ultima vreme ofertele au inceput sa includa o varietate foarte mare de aplicatii cu ajutorul carora se pot vizualiza si edita documentele ridicate.

Cele mai populare medii cloud de stocare sunt, in acest moment, Google Drive si Sky Drive.

Daca utilizati sistemul de operare Windows si pachetul Office 2013, utilizati deja un mediu de stocare cloud, cel de la Microsoft, evident. Acesta este motivul care face necesara inregistrarea unui cont de mail la inceputul utilizarii aplicatiilor specifice de editare, cum ar fi Word sau Excel.

Voi lua pe rand cele doua servicii, a caror popularitate am stabilit-o pe baza faptului ca sunt corelate unul cu cel mai raspandit furnizor de servicii de email, respectiv Google (pentru Google Drive), iar celalalt cu cel mai raspandit editor de documente de office, anume Microsoft (pentru Sky Drive).


Google Drive

Accesul la acest serviciu este extrem de simplu: deschideti o pagina de Google, conectati-va (dand click pe butonul rosu din dreapta sus pe care scrie „Conectati-va”(sau „Connect”) dupa care dati click pe butonul „Drive” din bara neagra de sus (eventual pe butonul „More” pentru a gasi mai multe optiuni daca nu gasiti „Drive” acolo).

Odata accesat, puteti ridica documente dand click pe butonul rosu din stanga-sus care are pe el o sageata indreptata in sus, puteti crea documente sau foldere dand click pe butonul rosu din stanga sus pe care scrie „Create” sau puteti sa descarcati documente pe care deja le-ati ridicat, accesand pur si simplu folderele sau fisierele pe care le puteti vizualiza pe zona din mijloc a ecranului. In continuare ma voi referi la un document Word care a fost deja ridicat in mediul cloud, iar acum aveti nevoie sa-l editati. Dupa ce ati reperat documentul, dati click pe el, iar aplicatia cloud il va deschide in browser. Pentru editarea documentului este necesara instalarea in cloud a aplicatiei GoogleDocs. Dupa instalare documentul poate fi editat. De asemenea, el poate fi si descarcat, iar editarea se face offline. Dupa salvare va trebui sa fie incarcat din nou pe Google Drive.


Sky Drive

In afara de accesarea acestui serviciu in mod direct si automat prin utilizarea suitei Office 2013, Sky Drive se poate accesa prin browser, pe adresa skydrive.live.com (veti fi directionati spre o pagina de autentificare - login). Inregistrarea in acest mediu cloud se face cu ajutorul unei adrese de mail urmand pasii obisnuiti pentru crearea unui cont (inclusiv confirmarea adresei de email).

Odata intrat in mediul cloud, veti gasi trei foldere, Documents, Pictures si Public. Acestea pot fi modificate si sterse si se pot face si alte foldere. Si aici exista optiuni de ridicare, descarcare si editare a documentelor. Editarea documentelor Word in Sky Drive este ceva mai simpla, deoarece aici se foloseste pachetul Office de la Microsoft.

Mediile cloud au inceput sa fie foarte populare pe smartphone-uri. EverNote, MightyText si multe alte companii ofera aplicatii cloud pentru Android, iOS, BlackBerry sau Windows Phone, alaturi de cele oferite de creatorii respectivelor sisteme de operare. Accesul este gratuit la cele mai multe dintre ele, iar utilizarea acestor medii de stocare este extrem de utila in situatia in care doriti sa accesati documentele din mai multe locuri.

Utilizarea mediilor cloud are anumite avantaje, cum ar fi posibilitatea de sincronizare a documentelor pe toate echipamentele pe care se doreste acest lucru, dar si un dezavantaj major, acela al securitatii datelor, mediile cloud fiind o tinta predilecta pentru hackeri. Utilizarea ar trebui sa fie moderata, iar in cazul in care aveti documente cu adevarat sensibile e bine fie sa nu le stocati niciodata in mediul cloud, fie sa o faceti pe pachete profesionale, oferite contra cost de companii.

Ovidiu Leonte

Site: itpc.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  
  •   comentarii
Ovidiu Leonte

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea