It

#joc #Bioshock Infinite #Booker DeWitt #voxophones

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: "Bioshock Infinite" – intre fantasy si steampunk

Al treilea joc din Topul 5 al jocurilor anului 2013 este "Bioshock Infinite", jocul creat de cei de la Irrational Games pe motorul Unreal 3 si lansat pe 23 martie 2013. Decorul jocului tine de domeniul fantasticului, cu orasul plutitor Columbia oferind privelisti superbe. Atmosfera insa aduce mai mult cu stilul steampunk, un stil inspirat de perioada constructiei cailor ferate in SUA, in care motoarele cu abur au atins apogeul.

Orasul plutitor in care se desfasoara actiunea este profund antisemit si profund religios. Atat aceste doua caracteristici principale ale orasului, cat si misiunile – fie ca sunt principale, fie ca sunt optionale – pe care jucatorul trebuie sa le indeplineasca reusesc sa creeze un mister care, incetul cu incetul invaluie totul in joc. Pe masura ce personajul principal, Booker DeWitt, inainteaza pe traseul pe care il are de urmat, descopera mai multe voxophones, inregistrari audio menite sa accentueze confuzia pe care jucatorul o va experimenta.

In afara de aceste voxophones, Booker DeWitt mai descopera diferite arme, munitie, mancare – care ajuta la regenerarea sanatatii – si alte obiecte care ii vor servi in misiuni. Inventarul obiectelor pe care le poate purta la un moment dat este destul de redus, acesta insumand nu mai mult de doua arme – cu design steampunk – si patru puteri speciale taumaturgice – vigors – desi panoplia de arme si de puteri din care poate sa alega este foarte mare. Peste tot pot fi gasite monede care ajuta in primul rand la cumpararea de armament si munitie, dar si la resuscitare in cazul in care DeWitt moare.

Inamicii cu care Booker DeWitt are de-a face tin mai mult de domeniul bizarului. Politisti de strada, mercenari angajati special pentru a-l vana pe agent si un gen de roboti cu putere de foc si rezistenta impresionante sunt cei pe care ii va infrunta personajul.

Un personaj notabil in joc este Elizabeth, o fata cu puteri supranaturale – pe care chiar de la inceputul jocului DeWitt are misiunea de a o gasi. Ceea ce este deosebit la acest personaj incepe chiar cu crearea lui: Anna Moleva, cosplayer-ul care a personificat-o pe Elizabeth, a fost in final angajata de Irrational Games pentru a reprezenta personajul in evenimentele care vor lansa jocul, precum reclamele, iar asemanarea dintre cele doua este izbitoare.

Un alt lucru interesant este faptul ca, in timpul jocului, Elizabeth nu trebuie sa fie protejata in lupte. Dimpotriva, daca DeWitt moare, Elizabeth il resusciteaza (actiune care il costa pe personaj bani si, in plus, acei inamici care inca nu sunt decedati dar au fost raniti, vor fi si ei revigorati).

Intriga jocului este un subiect extrem de dezbatut in acest moment pe internet, insa avand in vedere ca orice comentariu atrage dupa sine riscul de a dezvalui secretele jocului si de a-i strica farmecul, voi scrie un articol separat despre aceasta, in care voi avea grija sa avertizez ca lecturarea lui este bine sa se faca dupa ce jocul a fost jucat si terminat.

Jocul "Bioshock Infinite" este unul dintre cele mai superbe jocuri pe care le-am jucat vreodata, la aceasta senzatie contribuind decorurile, costumele, dialogurile, personajele, inventarul si, fara indoiala, misiunile personajului.

Ovidiu Leonte

itpc.ro/

  •   2013-10-14
  •  
  •   comentarii
Ovidiu Leonte

Articol scris de

Ovidiu Leonte

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii