Sanatate

#suplimente colagen #alimente colagen #colagen

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Colagenul, moft sau necesitate?

Colagenul este o proteina care se gaseste atat in corpul animalelor cat si al oamenilor, fiind cea mai raspandita proteina din corpul uman. El are o putere elastica foarte mare si este cel mai important component care se gaseste in cartilagii, ligamente, tendoane, oase si piele. Din pacate organismul produce mai putin colagen pe masura ce imbatraneste.

Pielea este colagen in proportie de 70% iar cand organismal poduce o cantitate redusa de colagen ea isi pierde elasticitatea si incepe sa se lase.

Din punct de vedere al sanatatii, deficitul de colagen determina aparitia degradarii articulare si scaderea densitatii osoase. Consecintele: de la dureri articulare si dificultate in miscare pana la artroza, osteoporoza, reumatism inflamator.

Factorii care influenteaza producerea de colagen:

  • razele ultraviolete

  • fumatul
  • un stil de viata dezordonat
  • stresul
  • deshidratarea
  • sedentarismul
  • zaharul 

 

Unul dintre remediile clasice in tratamentul afectiunilor articulare, de piele este supa de oase. Prin fierbere la foc mic, supa de oase devine o sursa concentrata de colagen, aminoacizi si minerale usor asimilabile (calciu, magneziu, sulf, siliciu, fosfor.

Supa de oase poate ajuta la vindecarea problemelor sistemului osteo-articular, grabeste vindecarea leziunilor si a ranilor interne si externe si ajuta la calmarea inflamatiilor intestinale.

Dieta noastra s-a indepartat foarte mult de dieta stramosilor noi preferam carnea frageda, fara oase, fara cartilaje, fara piele, indepartand fix acele surse de colagen care in trecut erau atat de apreciate. 

Vestea buna este ca poti lua un supliment alimentar care sa refaca stocurile de colagen din organismul tau .

Suplimentele alimentare pe baza de colagen hidrolizat sunt cele mai cunoscute si pot fi sub mai multe forme:

  • colagen lichid

  • colagen capsule

  • colagen pastile (tablete)

  • colagen pudra

Colagenul hidrolizat este colagen obtinut din oase de bovine si cartilaj prin hidrolizare, procedura prin care colagenul este spart an molecule mai mici pentru a fi asimilat mai usor insa eu recomand colagenul din sursa marina.

Prin comparatie, colagenul din sursa marina are absorbtie mai ridicata in organism fata de colagenul din sursa animala in plus colagenul extras din peste are o structura aproape identica cu cea a colagenului uman.
 

In afara de suplimente, in dieta zilnica ar trebui sa introduceti alimente care contin colagen natural, precum: pestele bogat in Omega 3 (somon, ton si macrou), usturoi (contine acid alfa lipoic cu un rol important in regenerarea fibrelor de colagen), fructe rosii (inclusiv tomatele, deoarece contin licopen si antioxidanti), soia (stimuleaza productia de colagen) si plante verzi (varza kale, spanacul si asparagusul pentru o piele tanara si luminoasa).

In cazul sportivilor, necesarul de colagen este mai mare, dar si in cazul in care sunt sportivi amatori, este foarte important, sa aibă o mobilitate buna cand merg la sala. Ceea ce vreau sa zic este ca suplimentarea cu colagen nu este un moft este o necesitate si sper ca veti lua in serios acest lucru.

Pe tine te ingrijoreaza trecerea anilor? Niciodata nu este prea tarziu sa iti ajuti organismul cu un supliment de colagen de buna calitate.

Sursa foto: Flickr

  •   2018-07-30
  •  
  •   comentarii
Ana Ionita

Articol scris de

Ana Ionita

Tehnician nutritionist & blogger

Vezi toate articolele

Date de contact

0764704728

http://anaionita.com/

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.