Sanatate

#proteine #masa musculara #alimentatie #suplimente sportive

Expertul Acasa.ro, Radu Buculea, kinetoterapeut: Ponturi pentru a obtine masa musculara

Pentru a castiga masa musculara, nu este de ajuns sa faci antrenamente cu greutati, trebuie sa urmezi si un regim alimentar foarte strict si sa ai un stil de viata corespunzator. Atentie insa, inainte de a incepe un program de nutritie in acest sens, se recomanda a consulta un medic, pentru a obtine sfaturi bazate pe principii medicale, de un regim alimentar si de un program de efort fizic care impreuna sa aiba intr-adevar rezultate vizibile si durabile.

Un stil de viata sanatos

• Pentru a castiga in greutate, trebuie sa ai cele opt ore de somn, timp in care permiti organismului sa se refaca dupa un antrenament intens si pentru a fi odihnit pentru zilele urmatoare.

• Este recomandat sa se renunte la: tigari, alcool, nopti nedormite.

Cat de importanta este nutritia?

Pentru a obtine masa musculara, alimentatia are un rol major. Este important sa te alimentezi, corpul are nevoie de toti nutrientii pentru a dezvolta masa musculara. Insa a manca mai mult nu inseamna a ne ghiftui! Pentru a creste masa musculara si a limita aportul de grasimi, trebuie urmat un regim special, care sa favorizeaza proteinele (acestea sunt responsabile pentru cresterea masei musculare), zaharurile lente si rapide (care dau energie) si suplimentele sportive.

Iata cateva sfaturi ce te pot ajuta:

  • proteinele sunt prezente in numeroase alimente: carne, oua, lactate, legume.
  • consumul de carbohidrati se face in functie de tipul somatic. Persoanelor ectomorfe (persoanele slabe), care au un metabolism rapid, le este foarte dificil sa-si creasca masa musculara. Acestea trebuie sa aiba in alimentatie cantitate mai mare de carbohidrati pentru a castiga in greutate.
  • atentie, dupa cum am specificat, a manca mult nu inseamna a manca gras! Nu manca hamburgeri, cartofi prajiti, fast-food.
  • mananca cat mai des posibil. In plus, fata de cele trei mese echilibrate, nu ezita sa adaugi gustari pentru a asigura un aport regulat organismului. In general, se recomanda o gustare la ora 10 si una, in jur de ora 16.
  • mananca intotdeauna dupa antrenament la un intervat de 30-40 minute, sa nu uitam nici de suplimentele nutritive care sunt necesare.
  • regleaza-ti dieta. Daca nu castigi in greutate, creste numarul de calorii. Invers, in cazul in care castigi in greutate, dar asta din cauza cresterii masei de grasime, redu aportul zilnic de calorii. Important este de unde vin acele calorii.

Remarca:

Alimentatia pentru cresterea masei musculare nu inseamna aceeasi cantitate pentru toata lumea. Nu incerca sa urmezi intocmai o dieta gasita intr-o carte sau pe internet, intreaba un nutritionist, totul este personalizat!

Date de contact:

Radu Stefan Buculea

Kinetoterapeut

Instructor Fitness

Tehnician Maseur

E-mail: radubuculea@yahoo.com

Web: radubuculea.com


 
  •   2013-07-10
  •  
  •   comentarii
Radu Buculea

Articol scris de

Radu Buculea

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii