Sanatate

#exercitii #muschi #antrenament #incalzire #alergare #accidentari #efort #oxigenarare muschi

Expertul Acasa.ro, Radu Buculea, kinetoterapeut: Importanta pregatirii organismului pentru efort

Incalzirea reprezinta modalitatea prin care organismul se pregateste pentru efort astfel incat sa se previna eventualele accidentari. Incalzirea cuprinde mai multe faze: incalzirea generala si incalzirea specifica.

Incalzirea generala are scopul de a ridica activitatea sistemelor ce alcatuiesc organismul prin exercitii ample ce angreneaza in miscare grupe mari de muschi.

Incalzirea specifica este caracterizata de exercitii specifice unei ramuri sportive sau unei anumite zone a corpului.

Pregatirea organismului pentru efort are mai multe modalitati: active, pasiv, mental si mixt.

Incalzirea activa este reprezentata prin exercitii cu ajutorul carora se efectueaza principalele miscari in articulatii.

Incalzirea pasiva vine in completare cu dusuri calde, aplicatii de unguente, masaj, ultraviolet, avand ca rol incalzirea tegumentului.

Incalzirea mentala
– sportivul isi proiecteaza mental exercitiile sau ansamblul de exercitii pe care urmeaza sa le execute.

Incalzirea mixta
– include toate cele trei tipuri precedente, acest tip se foloseste cu succes in gimnastica, atletism.

Incalzirea activa creste cantitatea de sange din muschi de sase ori fata de repaus, iar diferitele forme de masaj doar de 1,5-2 ori, in functie de procedura.

In concluzie, o pregatire buna a organismului pentru efort trebuie sa contina o incalzire generala (alergari, exercitii de intindere si relaxare), urmata apoi de incalzirea specifica disciplinei practicate.

Ce efecte are incalzirea?

Efectele acestei incalziri sunt reprezentate de cresterea temperaturii central si periferice pana la pragul optim efectuarii exercitiilor fara riscul accidentarilor.

Fiecare grad adaugat temperaturii corpului in timpul efortului creste procesele metabolice cu 13%. Cresterea temperaturii la nivelul muschilor contribuie o buna nutritive si oxigenare a acestora.

Unul din efectele importante ale incalzirii generale se rasfrange asupra aparatului cardio-respirator. In timpul efortului creste cantitatea de oxigen la nivelul plamanilor. De asemenea, creste si ritmul cardiac, si automat volumul de sange pompat catre masa musculara si organe se mareste de cinci-sase ori fata de faza de repaus.

Incalzirea specifica este benefica deoarece se axeaza doar pe zona ce va lucra mai intens in antrenamentul ce va urma, este una dintre conditiile unei bune coordonari si amplificarea proceselor metabolice la nivelul respectiv.

O buna incalzire este precedata de o serie de factori: varsta, nivelul de antrenament, momentul zilei, temperatura mediului ambient.

Durata optima a este cuprinsa intre 25-40 minute, iar intervalul dintre incalzire si antrenamentul propriu-zis - de 5-10 secunde. Dupa 40 de secunde, toate valorile revin la fel ca in starea de repaus.

Date de contact:

Radu Stefan Buculea

Kinetoterapeut

Instructor Fitness

Tehnicial Maseur

E-mail: radubuculea@yahoo.com

Web: radubuculea.com

  •   2013-04-24
  •  
  •   comentarii
Radu Buculea

Articol scris de

Radu Buculea

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii