Sanatate

#varice #kinetoterapie varice # tonifiere musculatura

Expertul Acasa.ro, Radu Buculea: Exercitii de kinetoterapie pentru combaterea si prevenirea varicelor

Varicele reprezinta o problema inestetica, dar si una medicala, intrucat pot determina inflamatii ale picioarelor.  Dilatatiile venoase afecteaza atat tinerii, cat si persoanele trecute de prima tinerete. Statisticile arata ca 35% din femeile cu varsta peste 20 de ani si peste 20% din barbatii de aceeasi varsta au varice. Pe masura ce inaintam in varsta,  procentele cresc, astfel ca 60% dintre noi ajungem sa avem varice. Exercitiile de kinetoterapie pot sa previna si sa stopeze aparitia varicelor. Iata care sunt cele mai eficiente astfel de exercitii.



Varicele
reprezinta dilatatii patologice si permanente ale venelor ce apartin sistemului venos superficial, situate in majoritatea cazurilor la nivelul membrelor inferioare. Varicele au culoarea albastruie si se formeaza din cauza unei insuficiente venoase. Venele membrelor inferioare sunt prevazute cu valve unidirectionale, care asigura circulatia sangelui catre inima. Daca aceste valve isi pierd capacitatea de antireflux, venele se dilata si apar varicele. 

Exercitii de kinetoterapie efectuate din mers

Aceste tipuri de exercitii (2 minute fiecare exercitiu) se executa din mers si sunt efectuate pentru incalzire.

  1. Mergi pe varfuri patru pasi, inspira, apoi mergi pe calcai patru pasi si expira.
  2. Alearga usor cativa pasi. La primii trei pasi inspiri, iar la urmatorii trei expiri.
  3. Alearga usor, lovind posteriorul cu calcaiele. La primii trei pasi inspiri adanc si expiri la urmatorii trei.
  4. Efectueaza cateva minute joc de glezne.

Exercitii de kinetoterapie executate cu ajutorul unui scaun

Poti sa efectuezi aceste exercitii de kinetoterapie pentru varice chiar la birou, in timp ce iei o mica pauza de relaxare. Incearca sa le faci zilnic sau macar de cateva ori pe saptamana, pentru a imbunatati circulatia de la nivelul picioarelor.

  1.  Ia un scaun cu spatar si asaza-te confortabil pe el, cu spatele drept si cu talpile pe podea. Ridica ambii genunchi consecutiv, pana atingi podeaua doar cu varfurile degetelor. Revino la pozitia initiala si repeta procedura de 10 ori.
  2. Din aceeasi pozitie ca la exercitiul anterior ridica piciorul stang in fata si roteste usor laba piciorului spre dreapta, apoi spre stanga. Repeta exercitiul de 10 ori, dupa care schimba piciorul si efectueaza alternativ aceleasi miscari.

Exercitii de kinetoterapie pentru varice, din pozitia culcat

Chiar daca te tenteaza sa stai lungita pe pat, aceste exercitii de kinetoterapie se efectueaza mai bine pe podea, pentru ca trebuie sa tii spatele drept.

  1. Stai culcata pe spate si ridica ambele picioare la 90 de grade. Efectueaza popularul exercitiu al bicicletei. Pentru inceput executa 16 pedalari. Miscarile nu trebuie fortate, ci facute intr-un ritm moderat, concentrandu-te asupra respiratiei.
  2. Stai culcata pe spate, cu bratele pe langa corp si picioarele intinse. Din aceasta pozitie ridica si coboara alternativ cate un picior, insa fara sa atingi podeaua. Executa cate 10 exercitii intr-un ritm moderat.
  3. Intinde-te pe burta, cu palmele asezate sub barbie si cu picioarele intinse. Apoi realizeaza flexii si extensii ale piciorului. Cu alte cuvinte, indoaie genunchii, tine talpile orientate spre tavan, apoi revino cu picioarele la sol.
  4. Ramai in aceeasi pozitie ca la exercitiul anterior, cu mainile puse sub barbie si loveste pe rand posteriorul cu cate un calcai.

Aceste exercitii de kinetoterapie pentru varice nu numai ca te vor ajuta sa previi aparitia varicelor, dar iti vor tonifia musculatura si pielea. Executa-le intr-un ritm moderat, cat mai relaxant, pentru ca miscarile trebuie sa fie blande, nu solicitante. Ele se realizeaza foarte usor si nu iti rapesc mult timp, astfel ca nu vei avea nicio problema in efectuarea lor.

Trebuie sa retii ca aceste exercitii de kinetoterapie sunt ideale pentru un stadiu incipient al afectiunii - daca ai probleme mai grave cu varicele, trebuie sa consulti un specialist si eventual sa folosesti aceste tipuri de miscari doar ca metoda adjuvanta.

Date de contact:

Radu Stefan Buculea

Kinetoterapeut

Instructor Fitness

Tehnician Maseur

E-mail: radubuculea@yahoo.com

Site: radubuculea.com

  •   2013-10-15
  •  
  •   comentarii
Radu Buculea

Articol scris de

Radu Buculea

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Top

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii