Sanatate

# sindrom tunel carpian #furnicaturi degete #afectiune calculator

Expertul Acasa.ro, Radu Buculea: 3 exercitii pentru cei care folosesc zilnic mouse-ul si tastatura

Scolioze, cifoze, spondiloze, varice, senzatie de nisip in ochi... toate acestea sunt urmari ale statului prelungit in fata calculatorului. Acestor afectiuni li se adauga inca una: sindromul de tunel carpian, mai exact furnicaturi si sensibilitate la nivelul degetelor. Acest disconfort apare ca urmare a contactului repetat, timp de mai multe ore pe zi, a incheieturii mainii cu o suprafata dura, cum se intampla in cazul folosirii mouse-ului si a tastaturii de la calculator.

Sindromul de tunel carpian este o afectiune medicala, ce se caracterizeaza prin compresia nervului median, insotita de durere, amorteli (parestezii), pierderea sensibilitatii (anestezii) si hipotonie musculara.

Pacientii cu sindrom de tunel carpian se plang, cel mai adesea, de slabiciune la nivelul degetelor, de dureri, parestezii, furnicaturi sau chiar abolirea senzatiei la nivelul degetelor si palmei (anestezie).

Persoanele care stau foarte mult la birou in fata calculatorului sunt predispuse la aparitia sindromului de tunel carpian.

Ce este tunelul carpian

Tunelul carpian este o formatiune anatomica la nivelul pumnului, prin care trece nervul median, dar si tendoanele flexorilor si teaca lor sinoviala. Cand acest tunel este comprimat, asupra nervului median se exercita in mod gradat presiune.

Pe langa compresia nervului median, apare blocarea fluxului sanguin in zona, edem si impreuna duc la aparitia ischemiei nervoase.

Se recomanda folosirea unor orteze pentru incheietura mainii sau in cazuri mai grave atele. Ortezele se fixeaza in pozitie neutra, adica incheietura mainii sa stea intinsa, si sa-i permita cat mai putin sa faca miscare de flexie sau extensie.

Exercitiile pentru prevenirea si/sau ameliorarea sindromului de tunel carpian (3x25) constau in:

  • inchideri si deschideri de pumn
  • rotari la nivelul pumnului - intr-un sens, apoi in celalalt sens;
  • folosirea unei mingiute de cauciuc sau burete ce poate fi cuprinsa in palma: se strange si se relaxeaza;

Cele mai indicate exercitii sunt cele efectuate in apa calduta. Se recomanda a se efectua o data sau de doua ori pe zi, in functie de senzatia dureroasa.

Cand durerile sunt persistente se recomanda folosirea unui antiinflamator si efectuarea de sedinte de fizioterapie.

 

Date de contact:

Radu Stefan Buculea

Kinetoterapeut

Instructor Fitness

Tehnician Maseur

E-mail: radubuculea@yahoo.com

Site: radubuculea.com

  •   2013-10-29
  •  
  •   comentarii
Radu Buculea

Articol scris de

Radu Buculea

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii