Sanatate

# beneficii kale #capsuni ochi #alimente ochi #Liana Contiu #nutritionist

Expertul Acasa.ro, nutritionist Liana Contiu: Top 5 alimente pentru ochi sanatosi

Fiecare particica a corpului nostru este importanta si trebuie ingrijita corespunzator. Ochii prin intermediul carora omul percepe mediul inconjurator si interactioneaza cu acesta sunt indiscutabil, cea mai importanta componenta a sistemului senzorial.

Importanța acestuia (și a simțului vizual în general) se poate deduce și din faptul că aproximativ un sfert din puterea de procesare a creierului este rezervată simțului vizual. Pentru a preveni afectiuni cum ar fi cataracta, glaucomul si alte afectiuni este bine sa consumam alimente care au substantele nutritive potrivite.

  1. Kale este un tip de varza inrudita cu varza cunoscută de noi, dar care are culoarea verde, ceea ce o face sa arate ca o salata. Este o varza mai puţin selectionata si modificata decat varza alba. Este o sursa bogata de luteina si zeaxantina care protejeaza tesuturile oculare de daunele produse de lumina soarelui si reduce riscul de cataracta. Mai e bogata in vitamin C si beta-caroten. Chiar daca este o leguma mai putin comuna pentru noi, nu strica sa includem in meniu ceva nou.

  2. Cartofii dulci – sunt o sursa importanta de beta caroten care ajuta la incetinirea procesului de degenerescenta maculara si lupta impotriva infectiilor oculare. Este foarte bine absorbit atunci cand e combinat cu grasimi sanatoase ( ex ulei de masline , nuci, etc). Dovleacul si morcovii sunte de asemenea bogati in beta caroten.

  3. Capsunile: bogate in vitamin C, sunt o incantare sa le avem in meniul nostru pentru gustul deosebit . este foarte important sa fie consumate cand sunt in sezon, asta fiind valabil pentru toate fructele si legumele pentru ca doar asa ne putem bucura la maxim de proprietatile lor.

  4. Somonul – contine acizi grasi omega 3 care ne ajuta impotriva ochilor uscati si iritati. Este foarte important sa consumati peste macar de 3 ori pe saptamana. De asemenea este o sursa foarte buna de vitamina D.

  5. Ceaiul verde - o ceasca de ceai verde este bogata in antioxidanti si in plus ne hidrateaza mult mai bine decat apa.

Este foarte important sa avem un meniu variat si de aceea nu trebuie sa ezitam cand e vorba sa incercam alimente noi, gusturi ne mai simtite pana acum. Si nu uitati trebuie sa avem un echilibru in toate .

Date de contact: 
Liana Contiu 
Nutritionist - dietetician 
Specialist in Nutritie Clinica si Comunitara 
Tel : 0744676355
Facebook: Nutritie-dietetica

  •   2015-01-15
  •  
  •   comentarii
Liana Contiu

Articol scris de

Liana Contiu

Nutritionist - dietetician, Specialist in Nutritie Clinica si Comunitara

Vezi toate articolele

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii