Sanatate

#menopauza #dieta menopauza #simptome premenopauza

Expertul Acasa.ro, nutritionist Liana Contiu: Cum sa incetinim procesul de imbatranire

Menopauza reprezinta perioada marilor schimbari. Este acel moment cand tot organismul sufera transformari si trebuie sa acordam o mare atentie sanatatii. Alimentatia, efortul fizic si psihic reprezinta cheia unei transformari reusite.


De obicei, in jurul varsei de 50-51 de ani se ajunge la menopauza, dar acest fenomen poate aparea si mai devreme sau mai tarziu .

Simtomatologia include: bufeuri, transpiratii nocturne, greutate crescuta, talie ingrosata, tulburari de somn, stari de spirit schimbatoare. 

Ce inseamna menopauza?

Odata cu trecerea timpului, overele produc mai putin estrogen si progesteron, doi hormoni ai reproducerii. Cu cat nivelul estrogenului e mai scazut, cu atat menstruatia apare mai rar si se instaleaza menopauza.
 

 Cu un nivel hormonal scazut si un process de imbatranire accelerat, putine femei isi pastreaza greutatea si tonusul. Se pierd muschi, nivelul de grasime creste in special in zona taliei.

Factorii sociali influenteaza puternic: femeile la menopauza sunt mai putin active, mananca mai mult decat este necesar.

Este demonstrat: cu cat ne ingrasam mai mult, cu atat stima de sine scade, devenim apatici, iar starea de sanatate este influentata: creste colesterolul, tensiunea arteriala, rezistenta la insulina.

 

Cum evitam criza varstei mijlocii?

Este necesar sa incetinim procesul de imbatranire. E nevoie de cel putin 30 de minute de activitate fizica pe zi. Chiar daca nu sunteti o impatimita a salilor de sport sunt nenumarate feluri in care se poate face miscare. Gradinaritul, plimbarile, dansul, urcatul scarilor sunt doar cateva dintre felurile in care se poate face miscare. Este necesara doar vointa!

Alimentatia este foarte importanta. Evita grasimile, iar, daca bei alcool, limiteaza-te la un pahar pe zi!

Evita portiile mari, incearca sa folosesti farfurii mici.

Gateste mai mult acasa pentru a avea control asupra ingredientelor.

Este esentiala suplimentarea vitaminei D pentru sanatatea oaselor, reducerea riscului de boli.

Surse de vitamina D: lapte, cereale, peste (somon, ton) etc.

Varsta este doar un numar. Nu conteaza care este acel numar, conteaza cum ne simtim si cum avem grija de noi.

Date de contact: 
Liana Contiu 
Nutritionist - dietetician 
Specialist in Nutritie Clinica si Comunitara 
Tel : 0744676355
Facebook: Nutritie-dietetica

  •   2015-01-29
  •  
  •   comentarii
Liana Contiu

Articol scris de

Liana Contiu

Nutritionist - dietetician, Specialist in Nutritie Clinica si Comunitara

Vezi toate articolele

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii