Sanatate

#alimentatie obezitate #fibre #tratare obezitate #obezitate

Expertul Acasa.ro, nutritionist Liana Contiu: Atac la kilogramele in plus - 3 lucruri pe care sa le ai in vedere

Cand vorbim de obezitate nu ne referim doar la cat cantarim, ci, in special, la cata grasime avem in organism. Grasimea se afla in jurul organelor ne pune in pericol sanatatea si viata. In tara noastra, cazurile de obezitate au inregistrat o crestere alarmanta atat in randul adultilor, cat si in randul copiilor.

Obezitatea in randul copiilor este foarte periculoasa. Un copil cu probleme de greutate va deveni un adult obez cu probleme de sanatate.

Definitia obezitatii este clara: consumam mai multe calorii decat ardem, dar mai sunt si alti factori care influenteaza:

  • genetica
  • medicatia
  • stilul de viata
  • prea putin somn
  • afectiunile  medicale (hipotiroidismul)


Cum tratam obezitatea?

In 90% din cazuri, responsabil de obezitate este stilul de viata al omului.

Tratarea obezitatii ar trebui sa se bazeze pe trei componente:
 

1. Dieta

2. Activitatea fizica

3. Corectarea stilului de viata

 

S-a demonstrat ca aceste trei obiective combinate au sanse mari de reusita fara de unul singur.

 

Planul de alimentatie

Este foarte important sa apelam la o persoana specializata, care ne ajuta sa intelegem ce inseamna o dieta , care alimente sunt bune pentru noi, combinatiile potrivite etc. Se va elabora un plan alimentar potrivit pentru fiecare pacient in parte si i se vor face recomandari cu privire la activitatile zilnice.

Caloriile necesita multa atentie din partea noastra. Nici o dieta nu are efect daca nu ne dam silinta, dar asta nu inseamna ca daca vom manca foarte putin vom slabi. Necesarul caloric trebuie calculat pentru fiecare in parte si trebuie respectat.

Proteinele pe care le mancam ofera suport muschilor. Prin exercitiu fizic si consumul de proteine ne pastram sau ne crestem (daca este necesar) masa musculara. Le gasim in: carne, peste, oua, lactate, soia, fructe in coaja lemnoasa etc .

Fibrele sunt necesare in meniul noastru. Ne ajuta la digestie si ne dau senzatia de satietate. Le gasim in fructe, legume, cereale.

Varietatea este foarte importanta. O dieta sanatoasa include alimente din toate grupele alimentare.

Suplimentele se recomanda doar in cazul in care este nevoie si recomandarea se face doar de persoanele specializate.

  •   2015-01-27
  •  
  •   comentarii
Liana Contiu

Articol scris de

Liana Contiu

Nutritionist - dietetician, Specialist in Nutritie Clinica si Comunitara

Vezi toate articolele

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii