Sanatate

#rezolutii dieta #cum slabesc #rezolutii #dieta

Expertul Acasa.ro, Liana Contiu - nutritionist dietetician: Cum te tii de dieta propusa la inceput de an?

Pentru majoritatea dintre noi, inceputul de an inseamna o noua sansa, un nou start... In topul promisiunilor pentru o noua abordare sunt “O sa slabesc”, “O sa ma duc la sport”, “O sa mananc sanatos”. Bineinteles ca promisiunile sunt usor de facut... Dar ce trebuie sa facem ca sa ne tinem de ele? Ca anul viitor sau anul ce urmeaza sa nu facem aceleasi promisiuni pe care le vom abandona si apoi le vom relua, invartindu-ne in acelasi cerc vicios fara vreun rezultat...

Iata cateva sfaturi utile care sa ne asigure durabilitatea dorintelor noastre:

  1. Nu face promisiuni pe care nu le poti tine! Desi pare un sfat comun, este foarte important sa fim constienti de el. Daca ai avut un stil de viata nesanatos si sedentar e foarte greu sa tranformi totul peste noapte. Incearca sa iei fiecare schimbare cu pasi mici.
  2. Cunoaste-ti limitele! Nu te infometa, nu fa cele mai grele antrenamente la sala de sport - daca nu ai conditie fizica. Vei sfarsi in a ti face rau si in final o sa renunti!
  3. Scapa de toata mancarea nesanatoasa din casa sau de la birou. In acest fel te vei feri de tentatii.
  4. Informeaza-te. Este indicat sa apelezi la un specialist care te va invata cum si ce sa mananci si iti va explica cum functioneaza mecanismele din organism
  5. Fa-ti lista de cumparaturi inainte de a merge la supermarket. Asa o sa stii exact ce sa cumperi si nu “iti va scapa in cos” vreun produs nepotrivit.
  6. Fa sport de cel putin trei ori pe saptamana. Cel mai indicat e sa iti angajezi un antrenor personal care te va ajuta sa faci sport corect. Daca bugetul nu-ti permite, fiecare sala de sport are si ore de grup unde esti atent supravegheat. Ca si in cazul alimentatiei, cand facem sport e indicat sa apelam la un specialist.
  7. Evita mediile care te distrag de la telul tau. Daca aveai inainte obiceiuri care sprijineau stilul de viata nesanatos incearca acum sa le eviti.
  8. Convinge-ti prietenii si familia sa aveti aceleasi obiceiuri. E mult mai usor sa ai rezultate cand cei apropiati te sprijina!
  9. Renunta la viciile nesanatoase. Alcoolul, fumatul , noptile pierdute nu fac decat sa ne impiedice sa reusim.
  10. Ai rabdare. Schimbarea se produce mai greu, dar sigur, trebuie sa crezi in ea si sa faci tot posibilul pentru a o indeplini.
  •   2016-01-29
  •  
  •   comentarii
Liana Contiu

Articol scris de

Liana Contiu

Nutritionist - dietetician, Specialist in Nutritie Clinica si Comunitara

Vezi toate articolele

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii