Sanatate

#mancare sanatoasa Sarbatori #mancare dietetica Sarbatori

Expertul Acasa.ro, instructorul de fitness Serban Blebea: Mancare gustoasa de Sarbatori fara tone de grasimi si calorii? Se poate!

Putine sunt persoanele care incep anul fara cateva kilograme in plus. Si mai putine sunt persoanele care sa slabeasca ulterior. Un kilogram-doua in plus nu par o tragedie, dar gandeste-te cum va arata cantarul tau dupa 5 ani in care aduni kilograme...

 

Cea mai buna solutie pentru managementul greutatii este sa actionam preventiv si sa nu ne ingrasam. Daca urmezi sfaturile de mai jos, nu trebuie sa renunti de tot la mancarurile traditionale. Singura schimbare este aceea ca, dupa Craciun, iti vei mentine greutatea sau chiar vei slabi. Mesele de sarbatori pot fi sanatoase, dietetice si apetisante in acelasi timp, daca faci alegeri inteligente. 

Mai multe persoane mi-au cerut ajutorul ca sa pregateasca mese sanatoase de Craciun, asa ca am scris un articol pe aceasta tema. Il poti citi aici.

Iata 4 trucuri pe care poti sa le folosesti ca sa transformi retetele traditionale, bogate in grasimi nesanatoase si cu multe calorii, in variante dietetice:

1.  Cum alegi carnea?

Carnea de pui sau de curcan poate sa inlocuiasca cu succes porcul de sarbatori.  Acestea au un continut mai mic de grasimi si mai putine calorii. Gandeste-te ca mancam porc de Craciun doar pentru ca este o traditie si am facut acest lucru de ani in sir.

Merita sa mananci nesanatos si sa te ingrasi doar pentru un obicei? Oricand putem face alegeri diferite, asa ca a venit timpul sa incerci sarmalele, friptura si piftia din carne de curcan. Daca vrei sa fii diferit, poti alege sa gatesti chiar fructe de mare.

2. Prepara deserturile in casa

In luna decembrie, in supermarketuri gasesti munti de ciocolata imbracati in costume de Mos Craciun si nimeni nu-si primeste invitatii fara o tava de prajituri pe masa. Ca sa nu te ingrasi de sarbatori, nu este necesar sa renunti de tot la dulciuri. Tot ce trebuie sa faci este sa iti pregatesti acasa prajiturile.

Te asigur ca gasesti retete dietetice pentru toate gusturile. Indulceste prajiturile cu xylitol si prepara-ti ciocolata cu pudra de roscove. Daca alegi sa nu mananci zahar de sarbatori, incearca reteta de tiramisu pe care o gasesti aici.

3. Iaurt in loc de smantana

Inlocuieste samantana cu iaurt grecesc cu continut redus de grasime. Poti manca sarmalele din carne de curcan cu iaurt grecesc. Daca vrei sa obtii o consistenta similara cu cea a smantanii, amesteca iaurtul cu branza cottage. Iartul grecesc poate fi si un excelent inlocuitor pentru maioneza. Crede-ma, indiferent de iaurt, oricum are mai putine calorii decat aceasta!

4. Renunta la garniturile clasice

De multe ori, garniturile au mai multe calorii decat felul principal. Inlocuieste cartofii prajiti sau la cuptor cu legume sote sau cu o varietate de salate de legume.

Craciunul acesta poate sa fie diferit, dar la fel de gustos ca cel de anul trecut. Daca vrei sa pregatesti o masa cu putine calorii de sarbatori ti-am pregatit o serie de retete savuroase. Iti  garantez ca invitatii tai vor fi placut surprinsi pentru ca, cel mai probabil, si ei vor sa isi mentina greutatea. Descarca toate cele 15 retete de sarbatori aici.

Date de contact:
Serban Blebea
Personal Trainer
serbanantrenor@yahoo.com
Tel: 0757103898
Web: www.fitnessantrenor.ro

  •   2014-12-08
  •  
  •   comentarii
Seban Blebea 2

Articol scris de

Serban Blebea

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii