Sanatate

#saltea #antrenament acasa #coarda elastica #personal trainer

Expertul Acasa.ro, instructorul de fitness Serban Blebea: Cele 5 lucruri de care ai nevoie pentru un antrenament reusit acasa

Ai prea putin timp sa mergi la sala, dar ti-ai impus sa faci miscare cu orice pret? Daca antrenamentele acasa sunt cea mai buna optiune pentru tine, afla care sunt  “instrumentele” care nu trebuie sa-ti lipseasca pentru a avea un program reusit.

1. Salteaua

Salteaua este un element indispensabil daca vorbim despre antrenamente cu greutatea corpului facute in casa sau in parc. Te poti descurca si fara ea? Da, dar genunchii, coatele si spatele iti vor multumi pentru alegerea facuta in momentul in care achizitionezi o saltea. Nu este obligatoriu sa fie una profesionala, te poti descurca la fel de bine si cu o patura mai groasa sau un prosop de plaja impaturit de mai multe ori.

Ce exercitii poti face cu ea? Orice implica greutatea corpului tau si miscari pentru zona mediana, trunchi sau chiar si stretching. Exerciti: crunch-uri, scandura, flotari si variatii, miscari de anti-rotatie pentru abdomen, pozitii de yoga etc.

2. Bara de agatat la coltul usii

Dintotdeauna am vrut sa imi cumpar o bara de agatat la coltul usii. Investitia este relativ mica, daca stii unde sa cauti. In magazinele cu specific sportiv poti gasi variante calitative la un pret mic. Ce trebuie sa cauti si de ce trebuie sa te feresti? Nu esti obligat sa cumperi primul astfel de aparat care iti iese in cale, uita-te, cauta, cerceteaza diferite oferte si doar apoi alege ceea ce ti se potriveste. Trebuie sa ai grija la rezistenta aparatului, modul in care sunt imbinate elementele, captuseala zonei de care te agati cu mainile si modul de prindere (montare) pe tocul usii. Ce exercitii poti sa executi? Simplu, orice miscare care implica tractiunile.

Recomandarea mea ar fi sa montezi bara in dreptul usii de la bucatarie sau in holul principal, iar de cate ori treci pe sub ea esti obligat sa executi 10 repetari (sau 5 daca esti incepator). Daca stai cel putin doua ore in casa sunt convins ca vei executa pe putin 50 de repetari. Gandeste-te cate ai face la sala intr-un antrenament pentru spate. Te asigur ca mult mai putine.

3. Coarda elastica

Coarda este preferata mea. Daca ai cateva kilograme in plus, mai multe chiar, nu iti recomand sa incarci articulatiile bratelor sau ale trunchiului superior cu greutati aditionale. Gleznele oricum sunt incarcate de la greutatea la care ai ajuns tu.

Daca ai 20 de kilograme peste greutatea normala, acestea vor presa articulatia incheieturii palmei atunci cand incerci sa faci flotari.

Banda elastica are avantajul de a pregati articulatiile si grupele musculare pentru efortul prin care le vei trece in urmatoarele sesiuni. Uite doar cateva avantaje ale miscarilor cu banda elastica:

  • nu ai presiune pe articulatii;
  • rezistenta variabila, in functie de cat de intinsa este coarda;
  • o mai buna conexiune neuromusculara, ajungi sa simti muschi pe care nu stiai ca ii ai;
  • poate fi instalata oriunde, oricand;
  • componenta cardio poate fi accentuata de durata si volumul de efort depus. Nu executa nici un exercitiu sub 50 de repetari.

 

4. Muzica buna

Alege o melodie care tie iti place, ritmata, motivanta, poate sa contina si un videoclip, cu conditia sa fie motivant.

5. Apa din belsug si un geam deschis

Antrenamentul aerob sau cardiovascular, cum vrei tu sa il numesti, se diferentiaza de cel de forta printr-un consum crescut de oxigen, ceea ce inseamna ca o ventilatie proasta te va obliga sa inspiri dioxid de carbon si nu oxigen.

Pe langa asta, aerul inchis inseamna caldura degajata si transpiratie excesiva. Vei transpira abundent si vei dori sa te opresti. Daca ai o sticluta cu apa esti salvat. Inlocuieste apa pe care o scoti din corp prin transpiratie cu apa plata rece. Vei simti diferenta.

Importanta unui antrenor personal

Antrenorul personal sau cum imi place mie sa-i spun colegul de antrenament are rolul de a te tine motivat, de a te impulsiona si de a crea o stare de competivitate. Desigur degeaba ai toate ustensilel de mai sus, daca nu stii cum sa le folosesti. Un antrenor competent nu are nevoie de masinarii grele pentru a alcatui o sesiune excelenta. Nu uita ca exercitiile cu greutatea corpului sunt mult mai bune pentru a slabi decat cele pe aparate.

Daca ai nevoie de ajutor in alcatuirea unui program de antrenament pentru acasa, ma poti contacta pe numarul de telefon 0757103898 sau imi poti la adresa de e-mail serban@fitnessantrenor.ro.


Serban Blebea
Personal Trainer
Web: fitnessantrenor.ro

  •   2013-07-12
  •  
  •   comentarii
Seban Blebea 2

Articol scris de

Serban Blebea

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii