Sanatate

#masa musculara #alimentatie #dieta Paleo #pachetele #dieta Paleolitica

Expertul Acasa.ro, instructorul de fitness Serban Blebea: Slabeste ca pe vremuri. Dieta Paleo

Indiferent de abordarea antrenamentului fizic, fie ca vrei sa scapi de cateva kilograme in plus sau doresti sa construiesti un fizic demn de grecii antici, trebuie sa recunosti ca dieta constituie un capitol esential in eforturile tale de a-ti atinge scopul. Nu ai cum sa treci cu vederea faptul ca ceea ce mananci va avea un impact major asupra aspectului tau fizic, fara sa mai vorbim despre sanatatea ta generala.

Este simplu: cu cat alimentele pe care le consumi sunt de o calitate superioara, cu atat mai mult imaginea corpului tau se va imbunatati per ansamblu. Daca esti dependent de chipsuri si zaharuri procesate, nu te astepta sa arati ca Hercule.

Una dintre dietele despre care ai auzit probabil este dieta Paleo, prescurtarea de la Paleolitic diet.

In ce consta aceasta dieta si ce rezultate poate aduce?

Dieta Paleo este in principiu un mod foarte sanatos de viata, nu este doar o dieta, ci si un mod de a trai. Dieta se bazeaza pe faptul ca stramosii nostri primitivi nu aveau la dispozitie alimentele procesate din ziua de astazi si nu sufereau de obezitate sau niveluri ridicate de colesterol. Desigur, odata cu evolutia umana, modul de a procura hrana s-a inlesnit, nu mai este nevoie sa urmaresti vanatul, ci doar preturile cele mai mici la supermarket. Dar oare la asta au dus milioane de ani de evolutie?

Nu uita ca vanatul, culesul si alte indeletniciri ale stramosilor nostri in incercarea de a-si procura harana erau mari consumatori de calorii. Se pune problema daca a vana nu consuma cumva mai multe calorii decat carnea vanatului in sine poate sa ne ofere. Desigur, oamenii preistorici nu doreau sa scoata la iveala acel six-pack asa de mult ravnit in zilele noastre.

Variantele pe care le avem acum la dispozitie in supermarket sunt cu siguranta mult mai atractive pentru papilele noastre gustative, dar pe masura ce alimentele devin tot mai artificiale, iar timpul dintre plantatul legumelor si culesul lor a scazut, la fel a scazut si calitatea nutrientilor acestora. Ne-am indepartat tot mai mult de modul in care mama natura a intentionat sa ne hranim.

Pe scurt,dieta Paleo elimina tot ce este modern si supraprocesat si inlocuieste cu alimente disponibile acum milioane de ani in urma. Daca exista pe vremea aceea, atunci are cu siguranta loc in dieta ta zilnica. Mesele constau in mare parte in carne, peste, fructe bogate in fibre sau in fructoza si nuci, migdale si alte asemenea alimente. Produsele lactate sunt eliminate, iar legumele pline de amidon, cerealele si grasimile din ulei sunt si ele taiate din acest regim.

Partile bune ale dietei Paleo

Aici as enumera scaderea fluctuatiilor de zahar in sange, injumatatirea riscului de cancer de colon, scaderea in greutate, imbunatatirea calitatii vietii per ansamblu.

Vrei sa construiesti totusi masa musculara, desi te aflii pe dieta Paleo? Nici o problema, amidonul si zaharul procesat pot fi inlocuite prin consumarea fructelor bogate in fructoza precum ananasul sau bananele. Nu uita nici de nuci pentru a ridica surplusul caloric si a asigura un mediu anabolic.

Pentru ca nu vei mai avea la dispozitie 10 tipuri de chipsuri dintre care sa alegi (ai auzit de chipsurile cu gust de saorma?), iti va fi mult mai usor sa te tii pe fagasul normal in timpul dietei Paleo. Nu uita ca nu este atat de mult o dieta, ci mai degraba un stil de viata. Suna cunoscut?

Abordarea mea in ceea ce priveste dieta Paleo. Ce as schimba si ce as pastra

Imi surade foarte mult acest stil de viata, datorita faptului ca sunt un mare sustinator al revenirii la bazele nutritiei si al abordarii anticampanii de marketing ale marilor corporatii din industria alimentara.

Totusi dieta Paleo are unele mici scapari pe care as vrea sa le evidentiez:

  1. In primul rand, eliminarea graului si a cerealelor in general. Acestea reprezinta un mod foarte sanatos de a introduce fibre si carbohidrati "curati" in dieta ta si nu as trece cu vederea acest aspect.
  2. Iaurturile si produsele lactate. Atata timp cat nu este vorba de un produs marketat in exces, consider ca iaurturile, in special cel grecesc, nu ar trebui eliminate din dieta nostra, deoarece poate asigura un surplus necesar de proteine.
  3. Shake-ul proteic. Da, stiu ca oamenii preistorici nu aveau la dispozitie pudrele proteice, dar in societatea de astazi in care timpul este atat de pretios, as putea trece cu vederea acest aspect si integra totusi shake-ul proteic in dieta mea zilnica.

Haide sa vedem cum ar trebui sa arate un plan zilnic in dieta Paleo:

Micul dejun

  1. Sunca presata
  2. Amestec de fructe de padure
  3. Cafea

Gustare sanatoasa

  1. Sunca sau muschi tiganesc
  2. Un mar
  3. 10 migdale

Masa de pranz

  1. Somon
  2. Salata
  3. Pepene rosu sau galben

Gustare dupa pranz

  1. Piept de pui (taiat in fasii)

  1. Legume

  1. 2 kiwi

Masa de seara

  1. Carne slaba, friptura
  2. 15 migdale
  3. Legume

Gustare inainte de culcare

Peste slab

  1. Nuci

Date de contact:

serbanantrenor@yahoo.com

0757103898

www.fitnessantrenor.ro

  •   2013-05-24
  •  
  •   comentarii
Seban Blebea 2

Articol scris de

Serban Blebea

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii