Sanatate

#oboseala #relaxare #exercitii fizice #alimentatie #somn usor

Expertul Acasa.ro, Florentina Opris: Cum combatem anxietatea, oboseala si insomniile

Va propun sa nu mai priviti viata ca pe o cursa contra cronometru si sa dati mai multa atentie insomniilor si starii de anxietate. Astfel, puteti preveni afectiuni foarte grave.

Somnul reda corpului energia vitala, iar insomniile pot cauza aparitia stresului, anxietatii si oboselii. Invatati sa va folositi de plante si de influenta alimentelor. Alimentele cu hidrati de carbon influenteaza productia de serotonina care controleaza dispozitia. Obisnuiti-va sa consumati in timpul zilei orez integral, fulgi de ovaz, paine integrala, paste integrale si fructe care contin hidrati de carbon complecsi.

Feriti-va de alimentele greu digerabile, care nu fac decat sa va fure din energie, sa va dea o senzatie de oboseala si iritabilitate.

Pentru un somn bun, alegeti o baie calda cu plante. Va recomand uleiurile de levantica, musetel, tei.

O cina compusa din paine prajita cu ceai de valeriana va completa ritualul pentru un somn odihnitor.

Folositi-va de pernele cu plante medicinale pe care le gasiti in plafar sau puteti sa vi le confectionati chiar voi.

Alegeti roinita, levantica, musetelul si trandafirul.

Evitati cafeaua sub orice forma si inlocuiti-o cu ceai verde cu scortisoara.

Ceaiurile din fructe de maces, catina si urzica alunga starile de oboseala. Tensiunea si grijile dispar cu ajutorul ceaiului de sunatoare.

Calmati-va cu menta, soc, valeriana si roinita. Iar pentru o concentrare mai bine, beti ceai de urzica proaspata.

Cateva exercitii de respiratie efectuate inainte de culcare, dar si pe parcursul zilei sunt extrem de benefice.

Incercati in timpul acesta sa vizualizati inspiratia si expiratia. Din pozitia pe spate culcat cu ochii inchisi efectuati urmatorul exercitiu: inspirati in timp ce numarati pana la 10, expirati numarand pana la 10 si repetati de cateva ori. Veti simti o senzatie de relaxare foarte repede.

Exercitii fizice, chiar si simplu mers intr-un ritm lejer, pot rezolva anumite stari de anxietate, studiile aratand ca oamenii nu mai sunt atat de framantati de grijile lor si reusesc sa gaseasca mai usor rezolvarea anumitor probleme.

Exercitiile fizice efectuate in forta determina in corp aceleasi reactii ca stresul: creste nivelul de adrenalina, se intensifica bataile inimii, creste tensiunea si musculatura este intr-o contractie maxima, dar toate acestea sunt urmate de relaxare care ajuta la eliminarea lor.

Scopul este de a micsora tensiunea mentala prin relaxarea corpului.

Yoga, Pilates, mersul pe jos ajuta la oxigenarea mai buna a corpului, imbunatatesc circulatia sanguina si a limfei, determina scaderea tensiunii musculare si, in consecinta, a tensiunii nervoase.

Puteti aplica aceste metode de relaxare: strangeti pumnii tare in timp ce numarati in gand pana la 10. Deschideti pumnii si relaxati tot corpul, repetati de cel putin trei ori.

Imaginati-va ca va incalziti la soare, pana cand simtiti ca vi se incalzesc palmele.

Executati o inspiratie ampla si tineti-va respiratia 10 secunde. Expirati dintr-o suflare si relaxati-va tot corpul, repetati de 3-5 ori.

O baie calda la picioare timp de 10 minute, in care introduceti sare de mare si cateva picaturi de ulei de masline, va induce o stare de relaxare in tot corpul, continuati cu cateva miscari.

Asezati-va pe spate, culcat, cu picioarele ridicate pe perete si bateti cu varfurile picioarelor timp de 1 minut, relaxati-va, mentineti aceeasi pozitie si repetati de 3 ori.

Incercati sa vedeti partea plina a paharului, fiti optimiste si vesele.

Mai multe sugestii despre cum sa aveti un stil de viata echilibrat gasiti in cartea "Trup si suflet sanatos si frumos".

Date de contact:

Florentina Opris

Realizatoare de emisiuni de sanatate & miscare
Presedinte Asociatia Pentru O Viata Sanatoasa

E-mail: florentina@florentina.ro
Web:
florentina.ro; alegesafiisanatos.ro

facebook.com/florentina.opris

  •   2013-12-12
  •  
  •   comentarii
Florentina Opris

Articol scris de

Florentina Opris

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii