Sanatate

#masaj #condimente #dieta #slabit #ceaiuri #ulei de in #remedii slabit #ceaiuri slabit #ceaiuri detoxifiere #L-carnitina

Expertul Acasa.ro, dr. Ruxandra Constantina: Cum slabim sanatos pe timpul verii

Vara este unul dintre anotimpurile care ne permit sa scapam de kilogramele in plus in mod natural, eficient, rapid si fara reactii adverse. De ce? Pentru ca in aceasta perioada, din cauza temperaturilor crescute, mancam mai putin, dar mai sanatos, ne hidratam suplimentar si facem mai multa miscare, iar soarele ne dinamizeaza, ne energizeaza, inlatura anxietatile si depresia.

Nu exista produse-minune, nu exista diete-minune cand vine vorba de slabit. Nu va lasati pacaliti de spoturile publicitare (“Slabiti mancand orice si oricat!”, „Slabiti 10 kg in 3 zile” etc.), acestea reprezinta interese pur comerciale.

Rezultatele pozitive au aparut doar dupa dieta, asociata cu miscare, terapii naturiste si, mai ales, vointa!

Ca regula generala, trebuie sa fim atenti la calitatea mancarii, nu la cantitate.

Un regim echilibrat trebuie sa contina toate cele trei grupe de nutrienti:  glucide, lipide si proteine, in proportii adecvate si, in acelasi timp, sa asigure necesarul de vitamine, minerale, enzime, fibre, antioxidanti si, bineinteles, apa.

In alimentatia verii, accentul trebuie sa cada pe consumul crescut de legume proaspete, verdeturi cat mai putin prelucrate termic, fructe proaspete (de preferat fructul ca atare, si nu sucul obtinut).

De asemenea, se pot consuma carne de peste (de trei-oatru ori/saptamana), carne de curcan, de prepelita (de doua ori/saptamana), preparata la cuptor sau pe gratar.

Recomandate sunt si cerealele integrale adevarate (nu cele prelucrate si care contin aditivi): paine de secara (doua-trei felii/zi), orez brun, paste din faina integrala (consumul lor trebuie sa fie moderat, de una-doua ori/saptamana), orz, ovaz, germeni de grau.

Consumati cat mai multe salate asortate, colorate, asezonate cu uleiuri sanatoase, presate la rece, din masline, porumb, in, samburi de struguri. Adaugati in salate seminte de in sau de susan.

Consumati din belsug condimente aromatice: rozmarin, busuioc, menta, leustean, marar, ghimbir, chimen, oregano, cimbru, turmeric, sofran, curry, boia, ardei iute, piper, care imbunatatesc digestia, accelereaza metabolismul si ajuta la arderea grasimilor.

Se pot consuma si cantitati moderate de branza - de preferat telemea de vaca, urda, cas, telemea de capra, oua fierte moi sau ochiuri in apa (cel putin trei-patruy/saptamana), de tara sau oua de prepelita

EVITATI: carnea grasa, mezelurile, afumaturile, grasimile, prajelile, zaharul, alimentele si bauturile din comert, care contin aditivi sintetici, produsele de patiserie din comert si cele gen fast-food.

Alcoolul nu este recomandat decat ocazional si in cantitati moderate.

Trebuie respectat un program cu trei mese principale pe zi, la o distanta de maxim cinci-sase ore intre ele si cu un interval de minim trei ore de la ultima masa pana la culcare. Pot fi consumate doua gustari intre mese, compuse din lactate, fructe sau briose.

Cum asociem corect alimentele

  • Asocierea corecta a alimentelor asigura absorbtia si digestia optima a nutrientilor si evitarea tulburarilor de digestie.
  • Se pot combina alimentele din grupa A - carne (fiarta sau la gratar), oua, peste, branza de vaci degresata, sau alte lactate - cu grupa B - legumele.
  • Niciodata nu se combina alimentele din grupa A cu cele din grupa C - cereale, cartofi, orez, paste sau porumb (si acestea tot cu legume se combina).
  • Alimentele din grupa A si cele din grupa C nu trebuie niciodata combinate intre ele, pentru ca enzimele si sucurile digestive se vor neutraliza reciproc. Rezultatul? Hrana nu se va digera asa cum trebuie si pot aparea tulburari digestive (balonare, eructatii).
  • Alimentele din grupa B (legumele, cu exceptia cartofilor) se pot combina cu orice altceva.

Consumati fructele ca si gustare intre mese.

Cele mai eficiente remedii

Medicina naturista ne vine cu adevarat in ajutor. Va voi recomanda cateva produse deosebit de eficiente in lupta cu kilogramele in plus:

  • ceai verde, ceai pu-erh, ceai oolong: hidrateaza, detoxifica si ajuta la pierderea in greutate, imbunatatesc digestia, ajuta la normalizarea valorilor tensiunii arteriale, a colesterolului sanguin si glicemiei. De asemenea, aceste ceaiuri scad absorbtia grasimilor si le accelereaza excretia, inhiba apetitul. In plus, contin antioxidanti care previn imbatranirea prematura si bolile canceroase.

Sursa foto: lucasjamespersonaltraining.com

 

  • combinatii de ceaiuri care au efect detoxifiant, diuretic-depurativ, accelereaza metabolismul si lipoliza: frasin, frunze de mesteacan, seminte fenicul, urzica, papadie, coada-calului, soc, coada-soricelului, senna, ienupar, ortosiphon; cate doua-trei cani/zi.
  • glucomanan, o fibra alimentara care retine apa si nu este digerabila. Glucomanan induce senzatia satietate, reduce absorbtia grasimilor, normalizeaza nivelul glucozei si colesterolului sanguin. Se administreaza cate o capsula, de doua ori/zi, cu un pahar mare de apa inainte de mesele principale.
  • spirulina si chlorella (produse de microalgele de provenienta salbatica) detoxifica, activeaza glanda tiroida, accelereaza arderea grasimilor. Se recomanda cate o capsula din fiecare, cu 15-30 minute inainte de masa.
  • echilibrare la nivel psihoemotional, inlaturarea efectelor stresului, linistirea senzatiei de foame: suc de Noni (nepasteurizat), 25 ml dimineata si 25 ml seara; extracte de lavanda, de sunatoare; ulei esential de lamaie, de scortisora, de grapefruit, mandarin sau portocal.
  • produse ce contin L-carnitina sau „arzatorul de grasime”, care accelereaza lipoliza si diminua apetitul, stimuleaza termogeneza
  • produsele pe baza de aloe sunt benefice, imbunatatesc digestia, regleaza metabolismul grasimilor.
  • extractele de Hoodia gordonii inhiba senzatia de foame.
  • extractele de chitosan se comporta ca o fibra neabsorbabila, ce formeaza impreuna cu lipidele o molecula nedigerabila ce se elimina ca atare prin scaun.
  • este foarte importanta o digestie normala. Trebuie combatute constipatia si meteorismul. Se utilizeaza pre si probioticele, extracte de aloe, busuioc, chimen, fenicul, cimbru, cardamon, ghimbir
  • pentru femeile ce prezinta variatii hormonale specifice perioadei de pre si menopauza, foarte importanta este reglarea balantei estrogenice. Se pot utiliza fitoestrogeni din plante,  precum Pueraria lobata, lemn-dulce, salvie, trifoi rosu.

Utilizati toate aceste produse la recomandarea si sub supravegherea unui medic apifitoterapeut, pentru a evita aparitia unor dezechilibre hidro-eletrolitice sau hormonale. Dieta trebuie si ea personalizata in functie de caracteristicile individuale si de obiceiurile alimentare ale fiecaruia.

O importanta deosebita in lupta cu kilogramele in plus o are miscarea. Incercati sa mergeti macar 20-30 minute/zi/pe jos, in ritm alert. Frecventati o sala de gimnastica de doua-trei ori/saptamana.

Sursa foto: breaffyhouseresort.com

Sa nu uitam de masajul terapeutic si anticelulitic, combinat cu drenajul limfatic si reflexoterapia, o sedinta/zi sau la doua zile, minimum 10-12 sedinte.

Dr Ruxandra Constantina

medic specialist medicina familie, competenta apifitoterapie, biorezonanta, iridologie

Cabinet consultanta naturopata: drconstantinaruxandra.ro
Telefon: 0733.299.355.
med-as.ro

Telefon: 0219232

  •   2013-07-01
  •  
  •   comentarii
Ruxandra Constantina

Articol scris de

Ruxandra Constantina

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii