Sanatate

#excese alimentare #bucataria asiatica #dieta 30 de ani #obiceiuri alimentare

Expertul Acasa.ro, dr Iustina Cosmina Mogos: Dieta la 30 de ani

Aceasta decada se refera foarte mult si la cresterea copilului. Este momentul optim sa corectam excesele vietii noastre de pana acum in efortul de a da un bun exemplu de comportament alimentar micutilor. Daca inainte aveam mai mult mese in fata televizorului sau gustari pe fuga, acum putem sa profitam de noul inceput si sa ne organizam ziua astfel incat familia sa consume cel putin doua mese impreuna, in conditii propice comunicarii interpersonale si nu in fata ecranului.

 

Somnul este neglijat de multe ori din cauza programului bebelusului, iar pentru mamele in concediu de ingrijire a copilului este esential sa cumuleze 7-8 ore de somn din 24 ore, incercand sa se sincronizeze cu orarul de somn al copilului.

Pregatirea unor alimente foarte bogate in nutrienti, dar si in calorii pentru membri mai tineri ai familiei noastre ne face sa nu tinem cont ca nevoile noastre nu sunt aceleasi cu ale copiilor si adolescentilor si poate duce la excese alimentare din partea parintilor, cu cresteri consecutive in greutate.

O alta tentatie este de a termina farfuria ramasa pe jumatate plina a copilului, justificata mai ales de munca depusa pentru a prepara respectiva mancare. Aceasta tentatie trebuie invinsa, pentru ca este o cauza frecventa de ingrasare.

De la 30 la 40 ani este perioada in care trebuie sa incepem sa ne gandim la ingrijirea pielii noastre. Poate sa inceapa aparitia ridurilor fine pe care trebuie sa le incetinim pe cat posibil.

Din perspectiva aspectului alimentar este foarte importanta o hidratare corecta, cat si consumul alimentelor bogate in vitamina E si vitamina A: ardei rosu, caise, pepene galben, cartofi dulci, spanac, migdale, avocado, peste.

 

Oprirea fumatului este, de asemenea, esentiala pentru un ten cu aspect frumos si sanatos. Astfel putem preveni imbatranirea prematura si ridurile din jurul buzelor.

In contextul programului aglomerat recomand monitorizarea activitatii fizice zilnice pentru ca astfel putem avea o imagine obiectiva a efortului pe care il facem pentru sanatate. O aplicatie pe telefon cu pedometru sau chiar notarea pe un post-it in fiecare zi a consumului energetic poate sa ne ajute sa intelegem si sa ne modificam in mod eficient realizarile.

 

In timpul de relaxare, in concediu sau la restaurant, optim ar fi sa incercam alimentele sanatoase si retetele altor zone geografice pentru beneficiile lor. Dieta mediteraneana este bogata in peste si ulei de masline, bucataria asiatica este imbogatita de condimentele cele mai antioxidate (turmeric, ghimbir, sofran), mancarurile libaneze sunt extrem de gustoase cu preparate cu patrunjel, suc de rodie si salate pline de vitamine.

Nu trebuie sa ne abtinem, mancarea este o bucurie a vietii de care nu trebuie sa fim privati. Este ideal sa fim echilibrati in alegerile pe care le facem.

Date de contact:
Dr Iustina Cosmina Mogos
E-mail:
iustinac@yahoo.com
Kineto Medical Health
Adresa: Str. Cameliei, nr.39, etaj 1 (piata Matache)
Telefon: 0746 32 74 51; 021-310.05.06

  •   2015-02-18
  •  
  •   comentarii
Iustina Cosmina Mogos

Articol scris de

Iustina Cosmina Mogos

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii