Sanatate

#legume #peste #greutate Sarbatori #mancaruri Sarbatori #seminte in #tarate psyllium #ceai oolong

Expertul Acasa.ro, dr Iren Alexoi: Sfaturi ca sa trecem mai usor peste perioada tentatiilor culinare de Sarbatori

Vine Mosul, vin Sfintele Sarbatori cu mese multe si imbelsugate. Dupa un an in care ne-am straduit sa ne mentinem o greutate corespunzatoare, tentatiile sunt mari si pofta nemasurata. In aceasta perioada primesc multe telefoane si mailuri cu intrebarea-capcana: “Doamna doctor, cum fac sa nu ma ingras, dar sa ma pot bucura de toate bunatatile?“.

Din pacate, mancarea multa si gustoasa de sarbatori ne poate afecta greutatea si sanatatea, daca nu practicam masura si echilibrul in alimentatie. Dar o sa va ofer cateva sfaturi ca sa trecem mai usor peste perioada tentatiilor culinare. Asa ca retineti:

1. Incercati sa preparati acasa mancaruri mai usoare fara multe grasimi si incercati deserturi sanatoase. Mancaruri pe baza de legume, peste, carne de curcan. Acum sunt site-uri si carti cu retete cat se poate de interesante si cu care va puteti surprinde in mod placut familia si prietenii. Fiti deschisi catre retete noi si sanatoase.

2. Daca mergeti in vizita sau primiti oaspeti si stiti exact orarul meselor, incercati sa nu mai “ciuguliti“ nimic intre mese. Masa sa fie masa!

3. Hidratati-va corespunzator. Mesele imbelsugate cu preparate cu surplus de sare afecteaza sanatatea. Consumul de lichide, apa, ceaiurile neindulcite, ne ajuta sa trecem cu bine peste aceasta perioada.

4. Cresteti in aceasta perioada consumul de fibre alimentare. De exemplu, o lingura de tarate psyllium sau o lingurita de seminte de in (obligatoriu pisate) va pot ajuta un scaun regulat, eliminarea rapida a “deseurilor din colon”. Fibrele solubile isi cresc volumul in stomac incetinind absortia glucidelor si scazand senzatia de foame.

5. Alegeti la masa farfurii cat mai mici pe care sa le umpleti cu mancare putina. Mestecati bine fiecare imbucatura si nu fiti lacomi. Asta ingreuneaza digestia aparand ulterior balonarea.

6. Beti intre mese ceai verde, ceai oolong, ceai de urzica si papadie. Ceaiurile sunt diuretice, detoxifiante si amelioreaza digestia.

7. Faceti cat mai multa miscare in aer liber. Acest lucru va intensifica metabolismul, va oxigena organismul si ne va imbunatati digestia.

8. Inainte de masa cu jumate de ora puteti bea un pahar de apa in care se dizolva argila (se gaseste acum in toate magazinele naturiste).

9. Pentru ca dispuneti de mai mult timp liber puteti incerca sa preparati retete extraordinare de sucuri si legume. Au o cantitate mare de minerale, vitamine si enzime care curata organismul si il revigoreaza. Pot fi baute cu jumatate de ora inainte de masa.

10. Alegeti dulciurile sanatoase facute din fructe uscate, fara zahar, cu nuci, alune si carob in loc de cacao. Aceste dulciuri nu influenteaza glicemia atat de devastator precum cele care au in compozitie zahar si faina alba. Mancate cu masura ne protejeaza greutatea corporala.

Acestea fiind zise, eu va doresc Sarbatori fericite, un An Nou cu multa fericire, dar nu inainte de a va spune si de reteta mea preferata de dulciuri pentru sarbatori:

“Mingiute cu cocos”

Ingrediente:

  • 250 g stafide
  • 250 g curmale fara samburi
  • 100 g fulgi nuca de cocos
  • optional, migdale.

Mod de preparare

Se pun la rehidratare in apa aproximativ o ora stafidele si curmalele. Apoi se scurg si se pun in blender sau robot de bucatarie cu o parte din fulgii de nuca de cocos. Se amesteca bine pana se omogenizeaza. Apoi se formeaza bilute care se rostogolesc prin restul de nuca de cocos.

Migdalele sunt mai moi si bune daca le punem cu o seara inainte in apa. Cand sunt gata bilutele impingem migdalele inauntru.

Pofta buna!

 
Date contact:
Dr Iren Alexoi
Telefon: 0722.496.036, Timisoara

 


 

 

 

  •   2013-12-17
  •  
  •   comentarii
dr Iren Alexoi

Articol scris de

Iren Alexoi

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii