Sanatate

#ovaz #oboseala #hrisca #goji #quinoa #orz verde #alimente energizante

Expertul Acasa.ro, dr Iren Alexoi: Alimente energizante pentru zile solicitante

Simti ca nivelul tau de energie e scazut? Diminetile te trezesti tot mai greu, iar peste zi oboseala apare tot mai des? Ia masuri! In primul rand trebuie sa fii atent la alimentele din farfuria ta. Alege mancarea care iti da energie si te ajuta sa treci mai usor peste pragurile de oboseala.

Eu le recomand pacientilor mei sa aleaga alimentele care contin glucide “prietenoase”. Glucidele sunt principalul izvor de energie al organismului. Asa ca alegeti alimentele care ne mentin o glicemie constanta si un nivel energetic optim. O categorie importanta sunt cerealele integrale nerafinate care contin fibre, minerale si vitamine.

De asemenea, importante sunt alimentele care contin complexul de vitamine B, componente importante in producerea energiei. O lipsa a fierului, magneziului, zincului si vitaminei C pot duce la stari frecvente de oboseala.

Mai jos va propun cateva alimente pe care ar fi bine sa le introduceti in meniul zilnic pentru a creste nivelul de energie:

1. Quinoa - regina cerealelor. Secretul sau este continutul complet de aminoacizi esentiali asemenea celor din carne. Quinoa are un continut ridicat de minerale si vitamine, fiind foarte usor de preparat prin fierbere. Un meniu de quinoa cu legume ne pune pe picioare

2. Hrisca este o alta cereala benefica datorita proprietatilor sale de bun reglator al glicemiei, pastrandu-ne constant si nivelul energetic. Se poate consuma atat cruda, adaugata din timp intr-un iaurt, sau se poate fierbe si prepara o mancare delicioasa. Hrisca ne poate ajuta sa scapam de pofta de dulce.

3. Ovazul este numai bun pentru un mic dejun energizant. Are si un continut mare de fibre solubile care ajuta la scaderea colesterolului rau (LDL colesterol).

4. Semintele incoltite sau germenii au un continut mare de vitamina C, vitaminele B, vitamina E si contin, de asemenea, minerale: calciu, magneziu, fier. Clorofila este un puternic antioxidant si detoxifiant. Adaugate in salata sau pregatite shake-uri sunt bune surse de energie

5. Fructele de goji  - catina tibetana - sunt alimente cu minunate proprietati antiaging. O gustare alcatuita din aceste fructe ne ajuta sa scapam de starea de oboseala.

6. Orzul verde - o lingura adaugata intr-un pahar cu apa sau amestecata cu un suc verde preparat din fructe sau legume revitalizeaza organismul. Orzul verde regenereaza si curata organismul de toxine. O buna detoxifiere a organismului ridica nivelul energetic.

7. Semintele de chia au un continut bogat in fibre, acizi grasi omega-3, minerale (calciu, fosfor, potasiu, fier, zinc, sodiu, magneziu, mangan), vitamine (A, B, E, D) si antioxidanti. Consumate inainte de a incepe o activitate fizica solicitanta, semintele de chia cresc rezistenta la efort si pastreaza un nivel bun de hidratare.

Reteta pentru suc energizant

Ingrediente: 200 g ananas, doua tulpini de telina, o lingurita seminte de chia, o lingurita de pudra orz verde.

Se pun in storcatorul de fructe ananasul si tulpinile de telina. Sucul rezultat se amesteca in blender cu pudra de orz verde si semintele de chia.

Acestea sunt doar cateva sugestii pentru a ne simti mai bine si a trece mai usor peste zilele solicitante!

Date contact:
Dr Iren Alexoi
Site: nutritie.dietetica.ro
E-mail: nutritie.dietetica@yahoo.ro
Telefon: 0722.496.036, Timisoara
Facebook: Nutritie si Dietetica Cabinet Individual Dr. Iren Alexoi

  •   2013-11-14
  •  
  •   comentarii
dr Iren Alexoi

Articol scris de

Iren Alexoi

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii