Sanatate

#condimente #scortisoara #beneficii scortisoara #scortisoara cassia

Expertul Acasa.ro, dr Catrinel Macovei: Condimentul de sezon care scade nivelul glicemiei si previne aparitia cancerului

Acum, in prag de Sarbatori, este bine sa stim ca scortisoara, care imbogateste aroma dulciurilor de sezon, aduce si beneficii pentru sanatate. Iata cum sa profitam la maximum de proprietatile sale.

Tipuri de scortisoara 

Exista 4 tipuri de scortisoara: chinezeasca (cassia), cel mai des intalnita la noi, vietnameza, indoneziana si ceylon. Scortisoara cassia este cea mai studiata din punct de vedere medical, iar beneficiile dovedite sunt prezente mai ales la aceasta varietate.  

Efecte benefice

Studiile despre beneficiile consumului de scortisoara au aratat eficienta in special in scaderea glicemiei. Dar au fost prezente, de asemenea, si efecte antiinflamatoare, antitumorale, antioxidante, antimicrobiene, benefice cardiovasculare,  de scadere a  colesterolului si imunomodulatoare. 

Scortisoara este eficienta in diabetul zaharat tip 2 si in prediabet.

Sursa foto: travelwithasmile.net

In septembrie 2013 s-au publicat in Statele Unite rezultatele unei metaanalize care a inclus zece studii asupra efectelor scortisoarei: un consum zilnic intre 120 mg si 6 g (o lingurita) de scortisoara cassia scade glicemia a jeun, dar fara efecte semnificative asupra hemoglobinei glicozilate, scade colesterolul total, LDL-colesterolul si trigliceridele, cu cresterea HDL-colesterolului. Cinamaldehida din compozitia scortisoarei stimuleaza atat secretia, cat si efectele insulinei in organism.

 

Efecte adverse

Scortisoara cassia contine cantitati relativ mari de cumarina, o substanta cu efecte toxice hepatice, cu scaderea trombocitelor si risc de sangerare, efecte teoretic posibile la consumul in cantitati crescute. De aceea, ar fi bine sa limitam consumul de scortisoara cassia la circa o lingurita pe zi la adult, cu prudenta la copii, mai ales cei mici, si in sarcina.

Alte reactii adverse pot fi de tip alergic.

Scortisoara Ceylon nu contine cumarina, dar nici nu are efecte asupra glicemiei, pastrand insa efectele antioxidante.

Aceasta nu  inseamna ca trebuie sa excludem scortisoara, ne putem bucura de ea in deserturi, bauturi, tratamente naturiste, produse cosmetice, dar, ca in multe alte aspecte ce tin de alimentatie, sa nu exageram si sa pastram un echilibru.

Dr Catrinel Macovei

medic primar
Specialitate: Diabet, nutritie si boli metabolice
Reteaua privata de sanatate Regina Maria, Cotroceni
Tel: 021.9268
E-mail: catrinel.macovei@gmail.com

  •   2013-12-11
  •  
  •   comentarii
Catrinel Macovei

Articol scris de

Catrinel Macovei

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii