Sanatate

#scuze evitare sport #activitate fizica #sport

Expertul Acasa.ro, Cesar Bitlan: Top 7 scuze penibile ca sa nu facem sport

Scuzele pe care le folosim pentru a nu face miscare sunt dintre cele mai diverse: de la "nu am timp" la "nu am bani" sau "nu stiu de unde sa incep". Iti prezint mai jos cateva contraargumente!

1. Nu am timp

Este aproape imposibil sa nu ai la dispozitie 60-90 de minute de timp liber intr-o zi,pe care sa le folosesti facand sport. Un antrenament de 50 de minute inseamna 5% din timpul tau activ al unei zile, iar 8 ore de somn au fost deja scoase din ecuatie. E o cifra care iti spulbera orice loc de scuza si care nu te lasa sa ramai indiferent cand vine vorba despre sanatatea si, implicit, forma ta fizica.

2. Nu am bani

Nu este obligatoriu sa cheltuiesti pe un abonament la o sala sau la alta activitate sportiva. Poti sa iesi la alergat sau la un traseu cu bicicleta , sunt tot activitati sportive, iti accelereaza metabolismul si iti dau o stare de bine. Incearca sa iti impui un program si sa il respecti, iar, dupa ce iti intri in ritm, poti chiar sa iti cronometrezi performantele, te vei simtii mai motivat.

3. Degeaba ma apuc, nu ma tin

Una dintre cele mai penibile scuze pe care le-am intalnit. Nu ai cum sa crezi ca, daca nu ai reusit sa respecti un program sportiv din prima, nu vei reusi niciodata. Fii cat mai pozitiv si ai incredere in tine ca de data asta, chiar de este a 50-a incercare va functiona! “Incercarea moarte n-are!”, cu atat mai mult cand vine vorba despre sanatatea ta, deci ar trebuie sa exista o motivatie mare si fara loc de amanari!

4. Nu-mi place sa merg la sala

Incearca alta sala, incearca alt tip de antrenament sau alt antrenor. Este imposibil sa nu gasesti o forma mai placuta de a face sport. Orice schimbare se produce doar atunci cand iesi din zona de comfort si e normal sa iti fie greu la inceput.

5. Nu stiu unde sa incep 

Daca nu ai cunostinte care sa faca sport si nu ai de unde sa primesti recomandari, desi e greu de crezut, cauta pe Internet. Sigur vei gasi ceva accesibil in zona casei sau a locului tau de munca!

6. Am lucrat in trecut cu un antrenor si nu mi-a placut/nu a fost eficient 

Nu incerca sa cataloghezi o activitate dupa persoana care te-a introdus in ea. Poate ai avut ghinion si cel care te-a indrumat la inceput nu a fost suficient de dedicat in a-si pune amprenta pozitiv asupra perceptiei tale despre sport. Schimba antrenorul, nu ai absolut nici un motiv sa te simti stanjenit de asta! 

7. Sunt obosit 

Cel mai bun contraargument la aceasta scuza este faptul ca  majoritatea persoanelor pleaca de la antrenament epuizate, dar tonice si cu o senzatie de bine. Tot ce trebuie sa faci este sa ajungi in sala de sport, in parc sau unde doresti sa iti desfasori activitatea si apoi sa te descarci fizic in cel mai eficient mod cu putinta. Daca te asteapta si un antrenor, atunci este treaba lui sa te motiveze si sa duceti antrenamentul la bun sfarsit, deci tot ce trebuie sa faci este doar sa te prezinti! Sentimentul de dupa merita toate eforturile!

Sursa foto: oprah.com

  •   2015-07-29
  •  
  •   comentarii
Cesar Bitlan

Articol scris de

Cesar Bitlan

Personal Trainer and Nutrition Consultant

Vezi toate articolele

Date de contact

0743110329

cesar.bitlan@gmail.com

https://www.facebook.com/CesarBitlan

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii