Sanatate

#retete chia #cum mancam semintele de chia #seminte de chia #chia

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Semintele de chia, rasfatul de dimineata

Semintele de chia provin de la planta numita Salvia hispanica, originara din Sudul Mexicului, unde e consumata de circa 3.500 de ani.  Ele au devenit din ce in ce mai populare in bucataria romanilor, pentru gustul lor deosebit si diversitatea preparatelor in care pot fi adaugate.

Semintele de chia sunt foarte apreciate pentru abundenta fibrelor, proteinelor si uleiurilor. Cu toate acestea, atunci cand nu sunt consumate in mod adecvat, ele iti pot da un discomfort. Continutul mare de fibre din chia poate cauza dureri abdominale, balonare sau meteorism abdominal.

O singura portie de 2 linguri de seminte furnizeaza 117 calorii, 4 grame de proteine, 8 grame de fibre şi o cantitate mare de uleiuri esentiale Omega-3, ele sunt si o sursa bogata de fier, magneziu, calciu şi potasiu.

Acizii grasi sunt esentiali în dezvoltarea normala a organismului si in functionarea optima a sistemului nervos.

De asemenea reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare. Dupa cum spuneam sunt bogate în proteine. 14% din continutul semintelor este proteina, ceea ce le face ideale pentru persoanele ce consuma foarte putina carne sau deloc. Sunt satioase si ofera multa energie!

De ce este important sa avem o alimentatie bogata in fibre?

Pentru ca fibrele sunt cele care hranesc organismul, ajuta sistemul digestiv sa functioneze optim, scad colesterolul rau şi scad sansele aparitiei cancerului de colon și a multor boli moderne ale sistemului digestiv. Tot fibrele sunt responsabile pentru scaderea nivelului de zahar din sange, ceea ce este foarte important pentru persoanele ce suferă de diabet.

Chia este un aliment de baza atat pentru copii, cat si pentru femeile predispuse la osteoporoza. Consumul regulat de seminte de chia intareste oasele si previne aparitia fracturilor. 30 de grame de chia conţin 18% din aportul zilnic recomandat de calciu, de aceea e recomandat si in mentinerea sanatatii dintilor.

Semintele ajuta la regenerarea tesuturilor, fiind aliatul perfect pentru intarirea masei musculare. 

Cum cosumam semintele de chia?

Iaurt cu seminţe de chia, chiar si cu fructele tale preferate, pentru mai multă aroma.

Budincă din seminţe de chia, adauga seminte de chia într-un bol cu lapte de cocos/migdale/orez si aşteapta pana se umfla.

Smoothie cu seminţe de chia, semintele vor transforma smoothie-ul intr-un preparat extrem de nutritiv.

Aceste seminte se pot cumpara din majoritatea magazinelor alimentare, eu va recomand sa achizitionati in varianta certificata organic, fara tot felul de chimicale care le ajută să creasca. Semintele de chia sunt ideale pentru a fi integrate in dieta oricarei persoane, chiar si a celor ce au intoleranta la gluten, cu mențiunea ca acestia din urma trebuie sa citeasca atent eticheta, pe care ar trebui sa se specifice lipsa glutenului prin contaminare.

Budinca de chia este unul din cele mai simple deserturi pe care le-am preparat de-a lungul timpului asa ca va las mai jos reteta.

Ingrediente:

  • 400 ml lapte de cocos

  • 3 linguri seminte de chia
  • mango
  • menta
  • sucul de la 1/2 lamaie
  •  

Laptele de cocos l-am amestecat cu sucul de lamaie si cu semintele de chia. Din amestecul obtinut am distribuit in mod egal in 3 pahare si le-am lasat la frigider 30 de minute, timp in care semintele au inceput sa se umfle si amestecul s-a legat.

Am adaugat fructele taiate peste budinca si am lasat la rece pe timpul noptii.

Sursa foto: pixabay.com

  •   2018-08-07
  •  

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.