Sanatate

#faina de cocos # inlocuire faina alba # faina alba

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: De ce nu recomand faina alba. Ce alternative avem

Pentru ca am vorbit intr-un articol anterior despre zaharul alb si cat de nociv este pentru organism, am hotarat sa va spun de ce nu recomand nici faina alba.

Faina a fost si va fi un ingredient de baza in alimentatia noastra pentru ca noi avem o traditie in consumul de paine. De mici am fost invatati sa mancam “cu paine nu gol”!

Consumul total de paine din Romania se situeaza pe primele locuri in Uniunea Europeană, cu o medie de circa 100 de kilograme consumate in fiecare an pe cap de locuitor, cu aproape o treime peste media UE.

Cu totii am mancat paine din faina alba si stim ca este cea mai gustoasa si mai pufoasa, insa nu stim ca prin procesele tehnologice de prelucrare a graului si de rafinare se pierd nutrientii. Vitamina E, calciul, fosforul, fierul, magneziul si tot complexul de vitamine B-uri raman in tarate.

Procesul de albire si conservare dauneaza si el. La sfarsit faina este tratata cu un agent cunoscut sub numele de bromat de potasiu. Bromatul de potasiu este un oxidant puternic, care a fost interzis in foarte multe tari.

Imi amintesc de cozonacii pufosi si aerati facuti de mama si nu intelegeam cum se intampla acest proces. Substanta responsabila pentru aspectul pufos si aerat  se numeste aloxan si nu este nici ea sanatoasa.

Principale diferente dintre painea neagra si painea alba se refera la aportul nutritiv si caloric.

Painea neagra este recomandata in cele mai multe diete, in defavoarea painii albe, pentru ca are un numar de calorii cu pana la 20% mai redus.

Painea integrala si cea de secara aduc mai multe beneficii sanatati tale, indicele glicemic al acestor tipuri de paine este mai mic decat cel al painii din faina de grau iar cantitatea de gluten este mult mai mica si ea.

Glutenul este responsabil pentru multe afectiuni, printre care boala celiaca, sindromul colonului iritabil, cancer pancreatic, scleroza multipla si altele.

Cerealele si produsele derivate provoaca un tip de dependenta asemenatoare din anumite puncte de vedere cu dependenta pe care o au consumatorii de droguri.

Doctorul Joseph Mercola sustine: „Cand este digerat, glutenul din cereale produce exorfine – substante care pot duce la dependente asemanatoare celor induse de heroina”.

El mai spune ca atunci cand se consuma alimente care contin gluten, receptorii de la nivelul intestinelor „declanseaza o stare de euforie, fericire, usoara somnolenta si senzatie de prea-plin”, iti este cunoscut nu?

Painea clasica poate fi inlocuita cu alte cereale fara gluten cum ar fi orezul, porumbul, quinoa, amarant, mei, dar nu vom niciodata nu o sa avem aceeasi textura.

Faina de cocos nu contine gluten, este delicioasa si o poti folosi pentru a inlocui faina din cereale.

De ce recomand faina de cocos?

  •  nu contine gluten
  • este relativ ieftina in comaparatie cu alte fainuri din fructe cu coaja lemnoasa
  • are un nivel scazut de carbohidrati
  •  contine o cantitate mare de fibre
  • este o sursa buna de proteine, mai buna decat faina de secara sau de porumb
  • se poate folosi pentru a gati feluri principale, deserturi, placinte, prajituri, produse de patiserie
  • painea care contine faina de cocos are o structura moala, usoara.

Poti sa renunti la clasica faina alba din grau, trebuie doar sa vrei!

Sursa foto: pixabay.com

  •   2018-07-10
  •  
  •   comentarii
Ana Ionita

Articol scris de

Ana Ionita

Tehnician nutritionist & blogger

Vezi toate articolele

Date de contact

0764704728

http://anaionita.com/

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.