Sanatate

#alimente deshidratare #alimente hidratare #hidratare

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vrem sa ne racorim, dar stim cum?

Pierdem apa in fiecare zi prin intermediul proceselor fiziologice, cand facem sport dar mai ales atunci cand vremea este foarte calduroasa. Nevoile de hidratare sunt diferite in functie de fiecare individ, asa ca nu te forta sa bei mai multe lichide decat trebuie. Atunci cand nu bem apa nu avem senzatia de sete, avem dureri musculare, oboseala, ameteala si senzatie de foame.

Apa este cea mai buna optiune pentru hidratare, mai ales daca este o apa de buna calitate cu un ph cat mai mare. Primul pahar de apa se bea dimineata, imediat dupa ce ne trezim. Apa spala la propriu sistemul digestiv si ajuta organismul sa elimine toxinele.

Exista insa si alte bauturi care pot ajuta la furnizarea apei de care aveti nevoie, dar unele pot adauga calorii in plus. Bauturile, cum ar fi sucurile de fructe si legume, apa infuzata si ceaiurile din plante pot contribui la cantitatea de apa care ar trebui consumata in fiecare zi.

In topul fructelor care hidrateaza este pepenele verde, care contine 92% apa, 8% zahar si concentratii importante de saruri hidratante, calciu, magneziu, potasiu si sodiu.

In topul legumelor castravetele are efect de hidratare continand 96% apa, iar dovleceii 95%.

Bauturile carbogazoase, cafeaua si unele ceaiuri contin cafeina, cunoscuta mai ales pentru efectul diuretic, care duce la eliminarea apei din organism.

Alcoolul, de asemenea, are aceasta calitate asa ca paharul de vin de la cina va avea efect de deshidratare ca si bauturile non-alcoolice.

Cel mai recent studiu arata ca berea, cu alcool sau fara, este perfecta pentru rehidratare dupa efort fizic, evident consumata in cantitati moderate reface pierderile hidrominerale care se produc prin transpiratie, facilitand recuperarea dupa exercitiul fizic.

Nu doar lichidele deshidrateaza. Sunt persoane care au adoptat un plan alimentar bogat in proteine, iar corpul este nevoit sa foloseasca mai multa apa pentru a elimina nitrogenul din proteina, ceea ce are ca efect mai multe drumuri la toaleta. Asta inseamna ca trebuie sa consume mai multe lichide.

Incearca sa ai in permanenta o sticla de apa la tine, insa evita ca ea sa fie rece!

  •   2018-07-06
  •  
  •   comentarii
Ana Ionita

Articol scris de

Ana Ionita

Tehnician nutritionist & blogger

Vezi toate articolele

Date de contact

0764704728

http://anaionita.com/

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.