Sanatate

#lapte vegetal #greseli post #alimente post #post

Expertul Acasa.ro, Alina Trifu, consilier in nutritie: Greselile pe care le facem in timpul postului

Daca alimentatia din timpul postului, aleasa necorespunzator, nu face decat sa iti ridice nivelul colesterolului si al trigliceridelor, este mai bine sa nu o abordezi. Pateurile vegetale, crenvurstii din soia, cascavalul vegetal, dulciurile cu margarina, faina alba si zahar, tot soiul de covrigei, saratele, si in general toate produsele ultraprocesate care nu cresc in natura, ci in rafturile supermarketului, sunt un real pericol pentru sanatatea organismului si pot aduce dezechilibre grave, dificil de reparat. Grasimile trans (margarina si uleiurile rafinate), care se gasesc in mai toate produsele procesate, cresc colesterolul rau, il scad pe cel bun, sunt calea sigura catre bolile cardiovasculare.

Si totusi ce ar trebui sa mancam pentru ca postul sa isi indeplineasca rolul de curatare trupeasca (si spirituala), si pentru a ne mentine greutatea si sanatatea?

  • Proteine - proteinele sunt caramizile organismului si asigurarea necesarului lor este foarte importanta. Inlocuiti proteinele animale cu mazare, naut, linte, fasole, quinoa, tofu, ciuperci. Pentru a obtine proteina completa, cu toti aminoacizii necesari, este bine sa combinam leguminoasele cu cerealele integrale (hummus cu paine integrala de secara, pilaf de orez brun cu linte, salata de naut cu quinoa)
  • Consumati cereale integrale - painea din faina integrala, pastele integrale, orezul brun, fulgii pentru micul dejun, sunt de preferat in locul celor procesate, pentru ca elibereaza treptat energia in organism, glicemia se mentine la un nivel constant, iar senzatia de satietate se pastreaza mai mult timp. In plus, contin toate vitaminele si mineralele existente in bobul intreg, nedecorticat.
  • Laptele vegetal din cereale sau din nuci si migdale, fara zahar, este un aliment sanatos in aceasta perioada, si nu numai
  • Consumati o cantitate mare de legume si salate proaspete si ceva fructe (1-2/zi) pline de enzime, minerale si vitamine, atat de necesare in aceasta perioada. Salatele din frunze verzi si legumele crude trebuie sa fie ½ din ceea ce mancam la fiecare masa principala.
  • Hidratati-va corespunzator - un organism, pentru a functiona optim si a face fata activitatilor zilnice are nevoie de 6-8 pahare de apa zilnic.
  • Nu va feriti de nuci, alune, migdale crude, care trebuie masurate cu pumnul personal, pentru a obtine portia necesara zilnic, si nici de uleiurile vegetale presate la rece, care nu se toarna cu sticla, ci cu lingura, si care ajuta la absorbtia betacarotenului si licopenului.
  • Mesele mici si dese, cheia unui metabolism functional- pastrati structura cu 3 mese principale si 2 gustari, pentru a nu aparea senzatia de foame si a avea un metabolism activ.

In perioada postului, ca si in viata de zi cu zi, echilibrul si diversitatea in alegerea si includerea alimentelor in meniul zilnic, sunt cheia pentru un stil de viata sanatos, o investitie profitabila pentru o viata activa si plina de energie.

  •   2016-11-23
  •  
  •   comentarii
Alina Trifu

Articol scris de

Alina Trifu

consilier in nutritie

Vezi toate articolele

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.