Sanatate

#idei pranz sanatos #pranz sanatos

Expertul Acasa.ro, Alina Trifu, consilier in nutritie: 7 idei de pranz sanatos si hranitor, sursa de energie pentru organism

Obiceiul de a manca masa de pranz a fost, multa vreme, privit ca o traditie impamantenita in cultura popoarelor. Azi si-a mai pierdut din insemnatate, insa masa de pranz este la fel de importanta, din varii considerente. Servita la cateva ore dupa micul dejun, masa de pranz ajuta la pastrarea nivelului glicemiei la un nivel constant. Energizeaza organismul si ajuta la pastrarea nivelului de concentrare in a doua parte a zilei. In aceeasi masura, mentine activ metabolismul.

Pranzul este si o pauza binevenita de la activitatile zilnice. Menajati-va tastatura de la o noua tura de firimituri si mancati pranzul la masa, in compania colegilor sau familiei. Mestecati pe indelete si bucurati-va de alimentele din farfurie.

70% din energia corpului este directionata catre digestie. De aceea, dupa o masa copioasa, suntem mai degraba somnorosi si vlaguiti, decat plini de energie. Putem folosi alimentele ca aliati sau ca dusmani. Salatele si legumele bogate in apa sunt recomandate la fiecare masa, pentru ca asigura necesarul de enzime pentru sistemul digestiv. Folositi-le cu incredere pe cele locale, de sezon.

Un pranz complet trebuie sa contina toata gama de nutrienti: proteine, carbohidrati si grasimi sanatoase, combinate corect.

7 idei de pranz sanatos, hranitor, sursa de energie pentru organism:

  • Peste la cuptor cu broccoli fiert al-dente si sos pesto din patrunjel (patrunjel, ulei de masline, usturoi, sare, piper, cateva migdale crude, parmezan ras)
  • Carne de vita la tigaie cu legume (dovlecei si ciuperci feliate) si sos de rosii cu multa verdeata proaspata, alaturi de salata verde cu ulei de masline si suc de lamaie
  • Chiftelute din curcan coapte in cuptor pe hartie de copt cu salata de sfecla rosie, condimentata cu otet de mere, ulei de masline si hrean sau ghimbir
  • Paste integrale cu sos rosu si legume (broccoli, ardei kapia, ciuperci, porumb)
  • Salata sushi - somon la cuptor feliat cu quinoa fiarta, avocado, gogosar feliat, ulei de masline, sare, piper, suc de lamaie
  • Salata calda cu linte si cartofi - 1 cartof fiert si taiat cubulete, linte fiarta, ceapa rosie, castravete murat, patrunjel proaspat, ou fiert, 2 linguri iaurt, 1 lingura mustar, suc de lamaie, sare, piper
  • Salata Cobb reinventata - piept de pui la gratar, avocado taiat cubulete, baby spanac, ceapa verde, castravete, gogosar, suc de lamaie, sare, piper, ulei de masline

 

Sursa foto: Starfish Cottage

  •   2016-11-14
  •  
  •   comentarii
Alina Trifu

Articol scris de

Alina Trifu

consilier in nutritie

Vezi toate articolele

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii