Sanatate

#cum alegem alimentele #cum mancam mai sanatos #alimentatie echilibrata

Expertul Acasa.ro, Alexandra Alexandru, specialist in nutritie: Trucuri ca sa mancam mai sanatos! Cum ne alegem alimentele

Nu am timp – poate cea mai frecventa expresie auzita in zilele noastre. Nu am timp sa gatesc sau sa merg la cumparaturi. Insa a manca fast food sau sandvisuri cu mezeluri nu este o solutie, garantat!


Ma conving din ce in ce mai mult ca hrana sanatoasa nu este un lux, ca se gaseste din ce in ce mai variata si mai la indemana: pietele sunt pur si simplu pline de produse de sezon, alimentele provenite din agricultura ecologica se gasesc mult mai usor si la preturi din ce in ce mai mici, lactatele de capra si oaie fabricate intr-un mod mai mult decat civilizat (fara omogenizare, pasteurizate la 72 grade C) isi fac loc pe rafturile supermarketurilor, magazinele tip bacanii cu produse agricole traditionale se inmultesc.

Ne mai ramane doar sa facem un pic de ordine in obiceiurile de a cumpara alimentele de zi cu zi si a organiza mesele, pentru a evita pe cat posibil mancatul pe apucate si din surse nesanatoase. Iata mai jos cateva sugestii:

  1. Mergeti la piata o data pe saptamana – faceti aprovizionarea cu legume si fructe proaspete, de sezon.
  2. Mergeti o data la 2 saptamani la supermarket pentru alte produse gen iaurturi, ulei, fainuri, si alte alimente ce pot fi depozitate in camara in general (nuci, alune, migdale).
  3. Gasiti-va taranul - nu , nu e o gluma, cautati si veti gasi producatori locali cu produse daca nu ecologice, cel putin crescute decent, din seminte nemodificate genetic.
  4. Faceti stoc de produse congelate – broccoli, mazare, fasole verde – alimente de baza sanatoase ce pot fi gatite usor si rapid.
  5. Cand gasiti peste de captura, cumparati mai mult si puneti in congelator.
  6. Daca se ofera ocazia sa cumparati carne crescuta fara antibiotic si hormoni, nu ezitati – se pastreaza perfect in congelator.
  7. Faceti o lista cu felurile de mancare pe care le preparati cel mai usor, cu care sa jonglati fara a simti presiunea timpului (peste la gratar cu fasole verde sote, fripturi slabe cu salata verde, supa crema de radacinoase, orez integral cu legume ). Avantajele le veti simti pe propria piele: acelasi timp cat cel petrecut la fast-food , sanatate in farfurie, mancaruri pe toate gusturile!

Aceste mici trucuri pot duce la schimbari mari. si, daca imi permiteti si un sfat – uitati ca trebuie sa mancam mult. Mai putin inseamna mai sanatos!

Susra foto: pixabay.com

  •   2016-11-08
  •  
  •   comentarii
Alexandra Alexandru

Articol scris de

Alexandra Alexandru

Specialist in nutritie

Vezi toate articolele

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.