Sanatate

#antrenament #genuflexiuni #Expertul Acasa.ro instructorul de fitness Serban Blebea

Expertul Acasa.ro, instructorul de fitness Serban Blebea: Curentul functional training. Merita incercat?

Antrenamentul de forta poate fi destul de complicat. La inceput, totul este simplu, mai bine zis, pare simplu, pentru ca orice faci iti va aduce un oarecare rezultat, fie ca este vorba despre cresterea puterii, pe care o vei simti imediat, sau pierderea catorva kilograme.

Rezultatele initiale imbucuratoare ale antrenamentului sunt urmate adesea de o incetinire vizibila a progresului, pentru ca mai apoi acesta sa dispara complet.

Practic, te antrenezi pentru o luna, doua sau noua fara sa realizezi nici cea mai mica schimbare asupra corpului tau.

Este momentul in care cele mai multe persoane apeleaza la sfatul unui "specialist" care ii invata cum sa se balanseze pe o minge de bosu (echipament de fitness care arata ca o minge de fitness taiata in doua), sa traga de un elastic stand intr-o pozitie incomoda, totul in numele antrenamentului functional.

Am observat un puternic trend "functional", cu adevarati adepti care isi varsa si ultima picatura de transpiratie in numele lui, si cu extrema opusa, ce incearca sa combine acest sistem cu vorbitul la telefon sau scrisul de sms-uri.

Haideti sa trecem putin peste partea de marketing si sa privim cu atentie la filozofia ce sta in spatele acestui sistem de antrenament.

Ce este "functional" si ce nu este "functional"?

Indreptarile cu haltera si impinsul deasupra capului fac parte din antrenamentul functional, precum si genuflexiunile. Pe de alta parte, impinsul la piept cu haltera nu este o miscare functionala, la fel ca si flexia bicepsului. In general, miscarile uniarticulare, ce implica rotirea unei singure articulatii, nu sunt "functional". Deci nu sunt la moda, si in consecinta nu merita efortul tau.

 

Care este originea antrenamentului functional?

Ca si inceputuri, functional training isi are originea in antrenamentul de recuperare. In cadrul acestui proces se reinvatau miscari pe care victima accidentului le practica in mod normal acasa sau la munca, in scopul de a le face mai usoare si mai coordonate.

 

10 miscari functionale ce ar trebui sa faca parte din antrenamnetul tau:

  1. Genuflexiunile (activeaza numeroase grupe musculare, crescand astfel forta functionala in trenul inferior);
  2. Indreptarile (activeaza lantul posterior, imbunatatind postura);
  3. Ramatul de orice fel (orice miscare de tras spre corp in plan vertical);
  4. Flotarile (cresc forta de impins);
  5. Scandura (intareste muschii lombari si abdominali si creeaza o buna legatura neuro-musculara);
  6. Orice miscare ce creeaza dezechilibru intre cele doua emisfere ale corpului nostru stanga-dreapta (abdomenul are rolul de a mentine pozitia verticala a corpului). Orice miscare ce perturba acest echilibru va promova activarea sa excesiva;
  7. Genuflexiunile pliometrice;
  8. Mersul fermierului (imita miscarea de carat);
  9. Suitcase squats (imita ridicarea de jos a unei greutati);
  10. Impinsul saniei (incearca acest exercitiu timp de o luna si iti vei schimba radical compozitia corporala).

 

Date de contact:

Serban Blebea

serbanantrenor@yahoo.com

Tel: 0757103898

WEB: www.fitnessantrenor.ro

  •   2013-02-01
  •  
  •   comentarii
Seban Blebea 2

Articol scris de

Serban Blebea

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii