Sanatate

# omega 9 si omega 3 #grasimi nesanatoase #grasimi peste #grasimi dieta #grasimi bune #grasimi sanatoase

Expertul Acasa.ro, Cesar Bitlan: Grasimile bune care nu trebuie sa-ti lipseasca din dieta

Majoritatea persoanelor care incep un program de slabit inca au convingerea ca reductia grasimilor din alimentatie reprezinta cheia catre arderea depunerilor existente, fapt total gresit. Principala problema in alimentatie sunt carbohidratii, dar acesta este alt subiect si il vom discuta separat.

 

Revenind la grasimi, precizez ca inclinatia catre un program alimentar low-fat zero-fat este o mare greseala si ca pentru a avea eficienta maxima intr-un astfel de program este necesar sa impartim grasimile in doua categorii: sanatoase (mononesaturate si polinesaturate, respectiv omega-9 si omega-3) si  nesanatoase (trans si saturate).

Echilibrul perfect consta in reducerea considerabila a grasimilor nesanatoase (provin in principal din surse animale si din alimente procesate) si inlocuirea acestora cu grasimi sanatoase (provin din alimente precum nuci, peste, avocado, ulei de masline etc.).

Acum ca am lamurit de ce trebuie sa substituim anumite grasimi cu altele si nu sa taiem complet aportul acestora, am listat mai jos alimentele cele mai potrivite ca sursa de grasimi sanatoase:

  • pestele salbatic de apa rece - pestele gras (cu cat mai gras,c u atat mai bine) precum somonul, tonul, sardinele, pastravul, macroul contin cantitati semnificative de acizi grasi Omega-3.
  • uleiul de cocos extravirgin - se poate combina bine in retetele de gatit, este un inlocuitor excelent al untului si creste rezistenta la virusuri si bacterii.
  • avocado - este foarte bogat in grasimi mononesaturate si reduce nivelul colesterolului rau.
  • uleiul de masline - reduce presiunea arteriala si riscul bolilor de inima, al anumitor tipuri de cancer si al infarctului miocardic. Este foarte bogat in grasimi mononesaturate care eficientizeaza arderea grasimilor.
  • oleoginoasele si untul produs din acestea - au un continut important de fibre si antioxidanti si rol preventiv in debutul bolilor cardiovasculare. Toate sunt bogate in grasimi sanatoase, dar trebuie precizat ca o parte din ele au si cantitati semnificative de grasimi saturate in compozitie. Cele mai bune optiuni: migdale, alune de padure, castane, nuci, nuci pecan, fistic.
     

Sursa foto: popsugar.com.au

  •   2015-10-22
  •  
  •   comentarii
Cesar Bitlan

Articol scris de

Cesar Bitlan

Personal Trainer and Nutrition Consultant

Vezi toate articolele

Date de contact

0743110329

cesar.bitlan@gmail.com

https://www.facebook.com/CesarBitlan

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii