Sanatate

#alimente #suplimente #Expertul Acasa.ro instructorul de fitness Serban Blebea

Expertul Acasa.ro, instructorul de fitness Serban Blebea: Alimente ce pot inlocui cu succes suplimentele

Suplimentele alimentare ocupa un loc important in viata oricarui sportiv. Ei sunt persoane cu un consum caloric ridicat, stil de viata activ si o refacere musculara mult mai buna, de aceea au nevoie de o alimentatie deosebita.

Suplimentele nu au rolul de a inlocui, ci, exact cum se si numesc, suplimenteaza alimentatia zilnica. Daca nu urmaresti inca un program nutritional bine pus la punct, nu vei avea absolut nici un beneficiu in urma folosirii lor.

Personal, consider ca o alimentatie echilibrata poate suplini cu succes nevoia de suplimente alimentare. Desi este o moda sa iei produsul x sau y pentru rezultate spectaculoase, trebuie sa tii cont ca in spatele acestei industrii se practica diferite strategii de marketing, care de multe ori nu prezinta adevarul asa cum este el.

De pilda, multi culturisti pe care ii vezi pe copertile revistelor de specializate folosesc steroizi anabolizanti pentru a atinge acele performante, dar te fac sa crezi ca suplimentul pe care il recomanda este unicul responsabil.

4 alimente pe care trebuie sa le consumi inainte de a apela la suplimentele alimentare:

1 Fructele Goji

Considerate cel mai puternic antioxidant dintre toate produsele alimentare existente in lume, fructele goji sunt o sursa importanta de vitamina C. Ele au in continut, per unitate, o cantitate de vitamina C de 500 de ori mai mare decat cea continuta de portocale.

Mai mult decat atat, sunt si o sursa excelenta de vitamina A, continand mai mult caroten decat orice alt produs alimentar cunoscut pana acum.

Goji contin 18 aminoacizi (mai mult decat polenul), 21 minerale si 29 de acizi grasi diferiti, fiind si o sursa ideala de proteine.

2 Carnea rosie

Acest tip de carme contine o insemnata cantitate de creatina, substanta folosita de culturisti pentru obtinerea unei pompari mai pronuntate in timpul antrenamentului. In plus, creatina creste energia si retine o cantitate insemnata de apa in celula musculara, astfel creand impresia de volum al acesteia.

3 Ouale

Ouale sunt surse excelente de proteine. Albumina din albusul de ou este considerata standardul proteinelor dupa care este masurata calitatea celorlalte surse. Mananca doar albusul, galbenusul poate fi nociv in cantitati mari!

4 Fibrele

Este cunoscut faptul ca fibrele nu pot fi digerate de sucurile gastrice, dar au rol in captusirea intestinului subtire, ajutand astfel la imbunatatirea digestiei, incetinirea absortiei zaharului in sange, precum si la stoparea senzatiei de foame. Sunt alimente excelente daca te gandesti ca suplimentele alimentare cu acelasi scop au costuri mult mai mari.

 

Serban Blebea

Date de contact:

serbanantrenor@yahoo.com

0757103898

www.fitnessantrenor.ro

  •   2013-01-25
  •  
  •   comentarii
Seban Blebea 2

Articol scris de

Serban Blebea

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii