Sanatate

#muschi #calorii #masa musculara #abdomene #genuflexiuni #patratele

Expertul Acasa.ro, instructorul de fitness Serban Blebea: Abdomene vs genuflexiuni pentru evidentierea “patratelelor”

Cele mai bune exercitii pentru o zona mediana puternic dezvoltata sunt genuflexiunile si indreptarile, si nu abdomenele. De ce? Genuflexiunile si indreptarile stimuleaza intr-un mod mult mai profund fibrele ce alcatuiesc muschiul drept abdominal.

Este bine de stiut ca muschiul drept abdominal nu are parte superioara si inferioara. Impartirea unui singur muschi in doua de catre populatia generala este o greseala cauzata de predispozitia de a inmagazina celule adipoase deasupra partii inferioare a muschiului. Pe scurt, ai mai multa grasime in zona buricului decat in apropierea sternului.

Un alt mit referitor la abdomen spune ca poti topi grasimea din zona respectiva facand multe crunch-uri, dar in realitate scaderea stratului adipos in zone preferentiale este imposibila.

Slabitul este influentat de tiparul genetic al fiecaruia si, spre dezamagirea noastra, zona abdominala este de obicei ultima parte a corpului care se reliefeaza.

Comparatie intre abdomene si genuflexiuni si indreptari:

Abdomenele:

  • stimuleaza intarirea muschiului rmuschiul drept abdominal prin miscarea de flexie si extensie, dar de cate ori te ridici prin flexarea abdomenului in timpul unei zile obisnuite? Dimineata, cand te trezesti. In restul, timpului muschiul respectiv este folosit pentru mentinerea unei pozitii verticale in deplasare.
  • cata energie consumi facand abdomene? Sub 200 kcal pe ora. Abdominalul este un muschi relativ mic, care nu reprezinta un furnal de calorii. Deci eficacitatea unui antrenament bazat pe crunch-uri este mica in comparatie cu exercitiile aerobice sau cele de forta.
  • oricat de puternic ar fi abdomenul, nu va fi vizibil pana nu ajungi la 8-12 procent de grasime. Majoritatea barbatilor se afla la 20-24%, iar femeile la 32%, deci mai ai mult de lucru pana sa zaresti primele patratele.
  • toate programele bazate pe exercitii pentru abdomen sunt o gaselnita de marketing. Orice revista care se respecta are cel putin un articol destinat ultimului racnet in materie de exercitii pentru abdomen. Nu conteaza daca faci 12 sau 15 secunde de pauza intre abdomene sau daca folosesti ultimul aparat aparut. Intreg conceptul este o minciuna.
Genuflexiunile si indreptarile:
  • stimuleaza intreg corpul producand inclinarea balantei hormonale spre starea anabolica, stare propice dezvoltarii fortei si masei musculare.

  • cele doua exercitii consuma impreuna sau separat mai multe calorii per ora decat orice alt exercitiu.

  • cele doua miscari activeaza toate grupele musculare.

  • dezvoltarea masei musculare, prin aceste exercitii, influenteaza dramatic metabolismul bazal, acesta la randul lui fiind responsabil de caloriile consumate pe timpul zilei chiar si in stare de repaus. Deci te vei transforma practic intr-o uzina de ars calorii. Nu vei mai avea niciodata probleme de mentinere a greutatii.

  • genuflexiunile intaresc articulatiile si tendoanele, la fel si indreptarile.

  • cred ca faci zilnic cel putin 100 de abdomene? Hai sa gandim logic, ce rezultat ai avut pana acum? Dar cand ai facut ultima oara 100 de genuflexiuni? Incearca timp de o saptamana sa te antrenezi in acest stil si vei observa transformari dramatice asupra corpului tau. Iti garantez!

 

Date de contact:

serbanantrenor@yahoo.com

0757103898

www.fitnessantrenor.ro

  •   2013-03-22
  •  
  •   comentarii
Seban Blebea 2

Articol scris de

Serban Blebea

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din sanatate

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii