Financiar

#imm #consultant financiar #expert acasa.ro marius focsa # ajutor minimis

Expertul Acasa.ro, consultantul Marius Focsa: Ajutoarele de minimis, vestea buna pe care o asteptau antreprenorii romani

Plecand de la premisa mai experimentalilor specialist americani, conform careia “intreprinderile mici si mijlocii sunt motorul “ economiei si ca dezvoltarea acestora reprezinta calea sigura de a obtine crestere economica la nivel national, statul roman vine cu o masura pentru a sprijini dezvoltarea acestui segment de companii.

Astazi va prizint o prima parte a Masura denumita “Schema ajutorului de minimis” prevede acordarea sub forma de ajutor de stat nerambursabil in procent de 90% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile a unui proiect de afaceri. Valoarea ajutorului este de maxim 100.000 euro pe o perioada de doi ani fiscali consecutivi.Pentru aceasta masura de ajutorarea a IMM-uri , a fost prevazut un buget maxim alocat de 500.000.000 lei impartit pe o perioada de doi ani de zile.

In acest moment, exista sub forma de proiect “Ghidul Solicitantului Schemei de minimis”, pe care il puteti gasi on-line pe pagina de internet a departamentului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii. In urma depunerii proiectelor online a proiectelor de afaceri, institutia mentionata va emite acordurile pentru finantare, data limita a emiterii acestora fiind 30 iunie 2014.

CITESTE SI 
Ai o firma? Afla cum poti solicita restituirea de TVA!

Voi prezenta in continuare Conditiile de Eligibilitate si Procedura de Acordare a Ajutoarelor de Minimis. Mentionez ca IMM-urile care vor solicita ajutorul de minimis trebuie sa indeplineasca cumulativ, la data solicitarii urmatoarele conditii de eligibilitate:

  • Prima conditie este ca Societatile Comerciale sa fie incadrate in categoria IMM-urilor, sa aiba sediul in Romania si sa-si desfasoare activitatea comerciala in Romania.

  • Societatile trebuie sa aiba o vechime minima de 1 an si Codul CAEN pentru care este solicitata finantarea este autorizat in conditiile legii.Aceste societati nu trebuie sa fi primit ajutor de minimis in ultimii 3 ani fiscali consecutivi.

  • Au intocmit un plan de afaceri din care rezulta un plan de investitie cu evidentierea cheltuielilor eligibile.

  • Societatile vor prezenta un angajament ferm pentru mentinerea locurilor de munca existente in companie la momentul depunerii solicitarii si isi vor lua angajamentul sa creeze pana la sfarsitul perioadei de implementare alte minim 2, maxim 5 noi locuri de munca dintre care 2 cu conditia speciala mentionata in ghid.

  • Nu au datorii catre Bugetul General Consolidat si catre Bugetele Locale.

  • Vor declara pe propria raspundere si vor justifica prin documente ca Societatile nu se afla in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, executare, inchidere operationala, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii.

  • De asemenea trebuie sa declarare si sa certifice ca Societatile solicitante nu intra in categoria “Intreprinderilor in dificultate”.

  • Impotriva Societatilor solicitante nu s-au emis decizii de recuperare a unui alt ajutor de stat.

Dupa cum puteti observa conditiile de eligibilitate sunt accesibile oricarui IMM care a avut un comportament economic si fiscal dinamic si corect.

Procedura de acordare a ajutoarelor de minimis este formata din mai multe etape pe care le voi enumera in continuare:

  • Inregistrarea on-line a formularului de inscriere.

  • Transmiterea prin posta sau curierat catre Oficiul Teritorial pentru IMM-uri – OTIMMC a cererii de acord pentru finantare impreuna cu documentele justificative.

  • Verificarea de catre Oficiul Teritorial a datelor administrative declarate si a eligibilitatii.

  • Verificarea si analizarea coerentei informatiilor inscrise in planul de afaceri si planul de investitie.

  • Solutionarea de catre OTIMMC a cererii de acord pentru finantare.

  • Emiterea acordului pentru finantare sau a scrisorii de respingere a finantarii de catre OTIMMC.

  • Demararea investitiei din fondurile proprii ale IMM-ului solicitant.

  • Realizarea totala sau partiala a investitiei, respectiv minim prima etapa dintr-un total de maxim 4, asa cum va fi stipulat in acordul de finantare.

  • Redactarea cererii pentru plata ajutorului de minimis aferent cheltuielilor eligibile.

  • Inspectia reprezentantilor OTIMMC la locul investitiei pentru verificarea cheltuielilor efectuate.

  • Ultima etapa este plata ajutorului de minimis sau a unei parti din acesta.

CITESTE SI 
Stii ce impozite trebuie sa platesti daca ai o firma?

Trebuie avut in vedere faptul ca perioada de implementare a investitiei nu poate depasi 2 ani si ca investitia astfel efectuata trebuie mentinuta in forma declarata, o perioada de minim 3 ani de la finalizarea acesteia.

 

Pana la aprobarea definitiva a ghidului solicitantului schemei de minimis si aprobarea programului de incepere a depunerii on-line a solicitarilor, voi reveni cu alte informatii despre inregistrarea cererilor de acord pentru finantare.

Marius Focsa

Head of Tax
Membru CCF, APEC
Mobil: 0733.052.340
E-mail: marius.focsa@chronax.ro
Tel/Fax: 021-667.05 63/07.77
Webchronax.ro

  •   2013-11-28
  •  
  •   comentarii
Marius Focsa

Articol scris de

Marius Focsa

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din financiar

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii