Familie & Relatii

#obiceiuri proaste odihna #obiceiuri proaste

Expertul Acasa.ro, Simona Jeles: Scapa de obiceiurile proaste care iti strica somnul

Si tu te simti obosit cand te ridici dimineata din pat desi se presupune ca peste noapte te-ai odihnit? Multi se simt ca si tine, asa ca nu te rusina de aceasta situatie. Hai sa vedem ce poti face asa incat somnul sa fie somn: odihnitor, placut, reconfortant.

Sunt cateva obiceiuri rele pe care ar trebui sa le schimbi pentru a reusi (foarte important).

  • Organizarea cotidiana. Conteaza mult cum te organizezi in fiecare zi. Daca te incarci foarte mult, te vei stresa sa termini si daca nu vei reusi vei fi frustrat. Nu-ti planifica mai mult de 80% din durata unei zile (treburi de serviciu + treburi personale). Ai si tu nevoie de un respiro!

  • Stimulantele. O cafeluta dimineata ar trebui sa fie o placere. Dar nu te baza pe ea sa te tina treaz pe durata unei zile si sa fii si eficient daca n-ai dormit noaptea. Nu vei reusit decat pe o perioada scurta.
  • Tehnologia. Desi a fost conceputa sa ne ajute, cateodata nu face decat sa ne perturbe. Munca, linistea, odihna, treburile de familie. In cazul de fata, inchide telefonul peste noapte. Muta laptopul/tableta in sufragerie. Adica atunci cand mergi la culcare, indeparteaza toti factorii perturbatori.
  • Stresul si ingrijorarile. Toate vin si toate trec, intr-un fel sau altul. Nu te lasa coplesit de ele. Fa tot ceea ce poti face si restul n-ar trebui sa te mai preocupe. Fa partea ta de treburi, fa-le bine si cu simt de raspundere. Cand esti gata, pune punct si gandurilor din mintea ta.
  • Boli netratate/nediagnosticate. E bine sa ai grija de sanatatea ta. Sa-ti faci controalele medicale, sa urmezi tratamentele, sa ai concediu anual si odihna saptamanala. Nu spunem degeaba lucrurile acestea. Te ajuta sa ai o sanatate buna. O durere, oricare ar fi ea, te poate tine treaz nopti la rand. Ai grija de tine si vei putea sa te odihnesti adecvat noapte de noapte.
  • Sedentarismul. Fa-ti obiceiul sa iesi cu familia sau prietenii in parc, la aer, la munte, la mare. Dupa caz. E important sa ai activitate fizica in aer liber. E bun si mersul la sala, dar nu renunta la ceea ce poti face in aer liber. O raza de soare sau un strop de ploaie iti pot da o energie noua.
  • Conceptia despre odihna. Daca esti tanar nu inseamna ca nu trebuie sa te odihnesti - asa cum cred unii. Daca esti in varsta nu inseamna ca trebuie sa zaci cu zilele pe canapea. Odihneste-te adecvat varstei si situatiei tale, dar fa-ti si un program activ zi de zi.

 Iata ca am trecut printr-un numar destul de mare de situatii. In mod sigur in unele te regasesti si tu. Acum ca te-am pus pe ganduri te lasam sa hotarasti ce e de schimbat la felul tau cotidian. Iti dorim sa reusesti in aceasta schimbare, iar daca ai nevoie de ajutor, cere-l la psihoterapeut. Sigur iti va fi de folos.

Sursa foto: pixabay.com

  •   2017-09-26
  •  
  •   comentarii
Simona Jeles

Articol scris de

Simona Jeles

psihoterapeut

Vezi toate articolele

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din familie-relatii

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii