Familie & Relatii

#cum scapi de anxietate #apneea ecranului #anxietate

Expertul Acasa.ro, Simona Jeles, psihoterapeut: Ce sa faci ca sa scapi de anxietate?

Anxietatea este o afectiune care ne atinge pe toti la un moment dat. Fiecare om e nelinistit, preocupat, ingrijorat intr-un fel sau altul de aspecte ale vietii sale pe care simte ca nu le poate controla. Si daca este nelinistit si framantat pentru o perioada mai lunga de cateva saptamani atunci se instaleaza anxietatea ca afectiune psihologica. Aceasta are capacitatea de a-ti da peste cap toata viata. Nu te mai poti odihni, nu te mai poti concentra la ce ai de facut, incepi sa ai rezultate slabe, relatiile in care esti implicat(a) incep sa se tensioneze. In final, nu numai ca esti bolnav(a) dar ai pierdut o gramada de lucruri importante si oamenii incep sa se indeparteze de tine - pentru ca nu-ti inteleg starea.

3 lucruri importante pe care sa le faci mereu pentru tine

Dupa cum vezi, ideal ar fi sa incepi sa combati anxietatea de la primele simptome. De cum ai avut o noapte nedormita dintr-un motiv anume, de cum n-ai mai avut rezultatele asteptate. Desigur ca trebuie sa ceri ajutor specializat (psihoterapie) dar mai sunt si lucruri pe care le poti face tu pentru propriul bine.

  • Ai grija de sanatatea ta in mod curent si constant. Alimentatia pare un lucru banal, de vreme ce toata lumea mananca, dar ea este foarte importanta pentru sanatate. Cu cat ea este mai sanatoasa, cu atat si starea ta psiho-emotionala va fi una mai buna. De asemenea, evita apneea ecranului. Ce e aceasta? Este o forma nesanatoasa de respiratie din cauza faptului ca ne concentram pe ecrane prea mult si prea des - cand citesti ceva de pe telefon/tableta ai realizat ca iti tii respiratia? Asta adauga la “presiunea” cotidiana si te impinge catre neliniste.

  • Odihna si relaxarea nu trebuie amanate sau neglijate. Da, stim ca ai mai auzit asemenea sfaturi. Si mai stim si ca iti e tare greu sa le aplici pentru ca ritmul vietii cotidiene e unul ametitor. Dar, macar din cand in cand, trage linie peste toata alergatura si treburile pe care le ai de facut si… ia pauza. Mergi in parc cu cei dragi, organizati o mica iesire la munte sau pur si simplu alege o carte buna si stai intins(a) pe canapea cu o muzica buna in surdina. Nici nu-ti dai seama cat de bine iti va prinde la sanatate. Acest mic moment de respiro va goni anxietatea si tulburarea.
  •  
  • Scoate afara din viata ta tot ce este negativ. In primul rand renunta la stirile negative si mult exagerate care se difuzeaza in media (includem aici si platformele de socializare). N-ai nevoie de ele. Nu fac decat sa te tensioneze inutil. Daca ceva grav se petrece sigur vei afla. Daca e vreo persoana care iti strica linistea, incheie relatia cu ea. Daca nu poti sa-i pui punct, macar tine-o la distanta si interactioneaza cu ea atunci cand esti pregatita. Altfel iti va consuma resursele pe nesimtite. Inlocuieste raul cu binele! Rasfata-te, odihneste-te, cumpara-ti ceva frumos. Iesi in oras cu cineva care chiar iti face placere. Pune accentul pe lucruri pozitive si fiecare cuvant care iti iese din gura sa reflecte asta. O sa fie un pic mai greu la inceput, dar vei reusi, pentru ca optimismul, pozitivismul, binele sunt lucruri de care avem cu totii mare nevoie.

Daca dupa cateva luni de incercari inca n-ai reusit sa-ti pui viata pe temelii noi, cere ajutor de specialitate. Un psihoterapeut va stii sa ajunga rapid la cauzele problemelor tale si te va ajuta sa te recuperezi. La finalul psihoterapiei te vei simti alt om. Mai optimist, mai linistit si mai concentrat pe ceea ce merita.

Sursa foto: yourmindmatters.net.au

  •   2017-09-06
  •  
  •   comentarii
Simona Jeles

Articol scris de

Simona Jeles

psihoterapeut

Vezi toate articolele

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din familie-relatii

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii