Familie & Relatii

#copii #limbaj copii #dezvoltare limbaj copii

Expertul Acasa.ro, psihopedagog Elisabeta Elena Anghel: Exercitii de stimulare a limbajului la copilul de 1-2 ani

Copilul are nevoie de foarte multa stimulare verbala, inainte de a vorbi el insusi. Pentru a  facilita aparitia vorbirii sunt necesare un mediu care sa furnizeze modele adecvate, ocazii pentru producerea acesteia.  Stimularea copilului in achizitionarea limbajului trebuie sa furnizeze modele corecte, pornind de la simplu spre complex.

 

Pe masura ce copilul invata, comportamentul sau se schimba. Aceasta e dovada faptului ca invatarea a avut loc. Totusi pentru ca invatarea sa aiba loc, schimbarea in comportament trebuie sa fie relativ constanta si permanenta. Acordarea unei intariri mareste probabilitatea ca respectivul  comportament sa apara din nou. Intatirea reprezinta o parte foarte importanta a procesului de invatare. Cuvinte gen incurajati, laudati, imbratisati denota consecinte recompensate.

1. Foloseste un cuvant cu sens ca sa denumeasca o persoana sau un obiect.

• Se folosesc 3-4 obiecte familiare (lapte, apa, cana, carte), acestea se denumesc pe rand, in timp ce sunt aratate copilului. Se pot ascunde obiectele prin camera, punandu-l pe copil sa le caute si sa le denumeasca atunci cand le gaseste. Acceptati aproximarea mai mult sau mai putin corecta a denumirii.

• Denumiti clar obiectele din preajma copilului, pentru o mai buna discriminare si o insusire a lor cat mai corecta.

• Numiti partile corpului – ochi, nas, gura si puneti copilul sa le arate. Cereti sa le denumeasca.

• Dupa ce se denumesc obiecte in situatiile date, faceti-l pe copil sa le denumeasca nu numai la cerere. Cand intinde mainile dupa obiectul respectiv nu i-l oferiti pana nu-l denumeste. Acceptati aproximarile in continuare.

• Folositi jucarii mici, care pot fi manipulate usor, denumiti-le si folositi jocuri de  ascundere sau rostogolire a obiectelor respective odata cu denumirea lor.

• Odata cu denumirea a 3-4 obiecte la inceput, se poate complica sarcina, mergand mai departe catre alte 3-4 obiecte. Lasati-l pe copil sa se joace cu fiecare cate putin, apoi scoateti alt obiect si spuneti: „Uite un ...!”, denumiti dumneavoastra obiectul. Continuati acest procedeu, schimband des jucariile, pentru a vedea daca le denumeste cand ii sunt prezentate din nou.

 

Anghel Elisabeta Elena

Psiholog/psihopedagog

Telis ro special
– cabinet logopedic

Web: terapielogopedica.blogspot.ro

A.I.C.N. – Asociatia Ingerii Copiilor Nostri

  •   2014-03-11
  •  
  •   comentarii
Elisabeta Elena Anghel

Articol scris de

Elisabeta Elena Anghel

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din familie-relatii

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii