Familie & Relatii

#mediere certuri colegi serviciu

Expertul Acasa.ro Laura Vartolomei: Top 10 moduri de a evita conflictul la locul de munca

Locurile de munca sunt o mare sursa de conflict. Iata cateva simptome care pot conduce la conflicte la locul de munca:
  • Barfa este o forma obisnuita si acceptata de comunicare;
  • Managementul rareori apreciaza sau incurajeaza ideile noi;
  • Predomina atmosfera de secretomanie si planuri ascunse;
  • Dependenta de munca nu este numai acceptata, dar chiar incurajata;
  • Abunda competitivitatea si lupta pentru putere;
  • Indivizii si departamentele isi apara violent bucatica lor de teren;
  • Discriminarea este la ordinea zilei;
  • Personalul de rang inferior merge pe varfurile picioarelor in preajma celor de la conducere;
  • Comportamente inechitabile si incorecte sunt des intalnite;
  • Locul de munca nu este un loc placut si energizant;
  • Comunicarea onesta si deschisa este rara sau inexistenta;
  • Minciunile albe, furturile marunte si asteptarile inselate au devenit obiceiuri;
  • Comunicarea intre angajat si management este conflictuala;
  • Se pleaca de la locul de munca cu senzatia de a fi fost invins;
  • Ingrijorarea cu privire la munca la domiciliu este permanenta.

 Daca ceea ce va doriti este sa mergeti la locul de munca, sa va faceti treaba la capacitate maxima si sa va intelegeti cu toata lumea, iata cateva sfaturi de top pentru evitarea conflictelor la locul de munca:  

1. Pastrati-va calmul! Amintiti-va ca locul de munca este o comunitate. Pentru a fi o comunitate,  persoanele din interiorul acesteia au nevoie de corectitudine. Nu intotdeauna ceea ce se intampla este corect si s-ar putea ca anumite strategii sau rezultate sa nu va fie pe plac. Ramanand calm veti castiga intotdeauna respect.

2. Aveti grija de ceilalti! Cand se intampla lucruri cu care nu sunteti de acord, incercati sa ascultati punctul de vedere al tuturor. In cazul in care nu puteti face ceva in acest sens pe moment, faceti-va timp mai tarziu pentru a primi feed-back de la respectivii colegi. Astfel veti fi intotdeauna considerat ca fiind un om corect cand procedati in acest fel.

3. Aveti grija de dumneavoastra! Ganditi-va la propriul dumneavoastra bine. De exemplu, gradul dumneavoastra de toleranta va fi diferit daca ati dormit bine. Daca aveti presiuni din viata personala, acestea vor afecta capacitatea dumneavoastra de privi calm in jurud dumneavoastra. Cand aveti grija de propria stare de bine, altii va vor vedea ca fiind echilibrat si centrat.

4. Fiti asertiv! Cand va simtiti motivat sa actionati, fiti asertiv. Aveti curajul sa va exprimati opiniile in mod onest si respectuos. Exprimati-va clar si articulat, fara agresiune. Veti castiga increderea colegilor.

5. Raspundeti, nu reactionati! Asigurati-va, luand suficient timp,  ca oferiti un raspuns din inima, mai degraba decat o reactie de aparare la situatiile surpriza. Opiniile dumneavoastra vor fi pretuite, atunci cand se poate avea incredere ca puteti oferi raspunsuri si nu reactii la stimuli.

6. Respect! Invatati ceea ce inseamna respect pentru indivizi. De exemplu, contactul vizual, in unele culturi este catalogat ca lipsit de respect, in timp ce  in alte culturi este considerat un semn de respect. Spuneti oamenilor ce ceea ce inseamna pentru dumneavoastra respectul, in termeni clari. Veti castiga respectul colegilor.

7. Verificati-va intentiile! Daca aveti intentii onorabile, veti fi credibil. Daca intentiile dumneavoastra sunt sa atacati sau sa raniti pe altii pentru a reusi, veti instaura conflictul. Aceasta ar putea include sa faceti un pas inapoi de la barfe si zvonuri nefondate.

8. Anticipati dificultatile! Daca preconizati ca se contureaza o problema, abordati-o inca din fasa. Comunicati preocuparile dumneavoastra cat mai curand posibil. Solicitati ajutor specific sau oferiti ajutor specific.

9. Ramaneti deschisi! Amintiti-va ca lumea ar fi un loc foarte plictisitor daca toti ar fi de acord cu tot. Daca doriti sa exprimati o opinie, asigurati-va sa o echilibrati cu alte opinii.

10. Acordati credit! Oferiti intotdeauna multumiri si recunoastere pentru orice cooperare sau colaborare primiti. Veti fi privit ca fiind o persoana careia ii pasa atunci cand aceasta atitudine devine o parte importanta a practicii dumneavoastra de lucru.

Date de contact:
Laura Vartolomei
Mediator, consilier juridic
Web: varto.ro
Telefon: 0733.951.555

  •   2015-04-22
  •  
  •   comentarii
Laura Vartolomei

Articol scris de

Laura Vartolomei

Vezi toate articolele

Date de contact

0733.951.555

http://www.varto.ro/

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din familie-relatii

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii