Familie & Relatii

#conflicte #mediere conflicte #conflicte la loc de munca

Expertul Acasa.ro Laura Vartolomei: Cum aplanam un conflict la locul de munca

Daca la locul de munca va aflati in pozitia in care puteti controla si aplana un conflict, iata cateva sugestii care va pot face munca mai usoara. Aceste strategii  pot fi aplicate de catre manageri sau specialisti resurse umane.

 

1. Actionati imediat

 

Conflictele nu dispar de la sine. Conflictele nerezolvate pot  sta latente zile,  saptamani  si luni in  sir, pentru ca mai  apoi  sa explodeze. Oamenii  afima  ca nimeni nu ii  asculta  sau  ca nimeni nu  face ceva pentru a aplana conflictul. Conflictele nerezolvate de la locul de munca pot avea un impact rapid asupra climatului de lucru. Echipe intregi pot fi afectate cu rapiditate pe masura ce conflictul se intinde si devin implicati si alti angajati.

2. Organizati intalniri separate cu persoanele aflate in conflic

Ajungeti la  o intelegere  clara  a  problemelor inainte  de  a interveni. De multe ori,  oamenii  au  perceptii  foarte  diferite  cu  privire  la  ceea  ce  s-a  intamplat.  Intelegerea  perceptiilor  lor  va  va  ajuta  sa  va  concentrati  la  ceea  ce  este important pentru fiecare dintre ei si sa gasiti un numitor comun. In  urma  intalnirilor  individuale  veti  avea  o  imagine  mai  clara  asupra problemelor-cheie,  asupra a ceea ce este important pentru fiecare in parte si asupra punctelor comune. Acestea sunt ingredientele-cheie ale unei medieri de succes - satisfacerea nevoilor fiecarei persoane si aducerea acestora la puncul de unde vad interese comune.

3. Intalniti-va si cu ambele (toate) partile

Incurajati  fiecare  persoana  sa  isi  sintetizeze  punctul  de  vedere,  fara  a  fi intrerupta.  Acest  lucru  este  esential  deoarece  oamenii  aflati  in  conflict  au senzatia ca nu au fost ascultati. Uneori a rezolva un conflict la locul de munca este la fel de simplu ca a oferi un forum pentru ca oamenii sa isi poata exprima un punct de vedere.

4. Acordati atentie ingrijorarilor fiecarei persoane

Asigurati-va  ca  ati  acordat  atentie  egala  si  asigurati-va  ca  preocuparile oamenilor s-au facut auzite.  Daca nu faceti aceste lucruri, unii dintre oameni pot avea senzatia ca tineti partea altora. Incurajati-i  sa  discute  variante  de  rezolvare  a  problemelor.  Incercati  sa obtineti ma mult de trei variante de rezolvare a problemelor.

6. Perceptia reprezinta realitatea

Focusati-va  pe  nevoile  persoanelor  implicate  si  pe  ceea  ce  este  important pentru  ei,  fara  a  incerca  sa  judecati  cine  are  dreptate  si  cine  nu.  Conflictul poate escalada rapid daca emiteti pareri despre cine a gresit si cine a procedat corect si daca mai si comentati aceste judecati de valoare.

7. Cereti ajutor

Decideti daca mediati dumneavoastra in calitate de manager sau chemati pe cineva sa va ajute. Odata ce ati discutat problemele cu  toate partile implicate, decideti daca veti putea media chiar dumneavoastra sau veti avea nevoie de un mediator extern.  Anumite  conflicte  aparute  la  locul  de  munca  pot  fi  mai  sensibile  si  pot necesita un nivel mai ridicat de aptitudini specifice pentru a putea fi rezolvate. Desi  poate  fi  dificil  sa  aranjati  intalniri  in  locuri  de  munca  aglomerate, asigurarea  rezolvarii  conflictului  trebuie  sa  fie  prioritara.  In  general,  cu  cat conflictul dureaza de mai mult timp, cu atat mai dificila va fi rezolvarea lui.

 

8. Negocierea

Daca oamenii incep negocieri libere, nu ii intrerupeti. Este momentul ca dumneavoastra sa  faceti un pas inapoi si sa  ascultati. Daca la un moment dat discutia se blocheaza, incercati sa sintetizati rezultatele de pana la acel moment si reamintiti-le intelegerile la care au ajuns.


Asigurati-va  ca  toti  cei  implicati  sunt  multumiti  inainte  de  a  incheia intalnirea. Verificati cu fiecare in parte daca s-a facut ascultat si daca nevoile sale au fost intr-o oarecare masura indeplinite.
 

Explicati-le oamenilor de la bun inceput ca ajungerea la o intelegere reprezinta de cele mai multe ori satisfacerea nevoilor lor importante, nu
a tuturor nevoilor. Aceste explicatii initiale ajuta la configurarea unor asteptari realiste.

Medierea  reprezinta  un  proces  complex  ce  implica  un  nivel  ridicat  de calificare. Mediatorii  folosesc cu  atentie un limbaj prin care se  asigura ca nu adauga stres suplimentar unor situatii deja sensibile.

Daca nu va simtiti increzator ca puteti solutiona cu succes problemele, atunci aveti  posibilitatea  sa  apelati  la  mediere  pentru  a  obtine  ajutorul  dorit  in rezolvarea conflictelor de la locul de munca.

Date de contact:
Laura Vartolomei
Mediator, consilier juridic
Web: varto.ro
Telefon: 0733.951.555

  •   2014-09-27
  •  
  •   comentarii
Laura Vartolomei

Articol scris de

Laura Vartolomei

Vezi toate articolele

Date de contact

0733.951.555

http://www.varto.ro/

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din familie-relatii

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii