Cariera

#electrocasnice #mesaje #jocuri #criterii #internet #puterea de cumparator #forumuri

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase: Cat de mult iti folosesti puterea de cumparator?

Dincolo de decizia de a nu cumpara de undeva, poti face mai mult cand ceva nu-ti place, iti starneste indoieli sau este complet in afara preferintelor tale.Asa cum tu ai criterii minime de selectie sau exigente la care tii mortis, atunci cand alegi un produs, poti transmite aceste criterii si altora, formand sau alaturandu-te unui grup de influenta. Atunci cand folosesti mai mult si mai des puterea de cumparator, poti contribui la imbunatatirea optiunilor care iti vor fi oferite in alte ocazii viitoare.

Dincolo de motivatia materiala, vanzatorii au nevoie sa tina cont de criteriile de selectie ale cumparatorilor, pentru a-si asigura insasi existenta afacerii.

Informatiile circula rapid, inclusiv reclamatiile intemeiate, astfel incat puterea cumparatorului este mult mai mare decat a organelor de control si autoritatilor insarcinate cu supravegherea respectarii legii si protectia consumatorului.

O astfel de putere a cumparatorului, folosita in mod etic si constructiv, se poate impune rapid, folosind mijloacele de comunicare actuale, eficiente si rapide.

Cu alte cuvinte, poti lansa mesaje prin e-mail catre toti cunoscutii, poti publica mesaje in forumurile de pe Internet, poti semna sau initia petitii, poti scrie opinii si comentarii pe paginile de Internet ale comerciantilor sau producatorilor, poti distribui mesaje prin platformele social media si asa mai departe.

Pare sa fie tot mai greu pentru autoritati sa tina pasul cu lansarile de produse noi, astfel incat sa se asigure ca ele sunt sigure pentru utilizatori.

Apar mereu medicamente, suplimente nutritive, jocuri, jucarii, produse alimentare, electronice, textile, electrocasnice si asa mai departe, despre care este greu sa te asiguri ca respecta toate normele – sau macar pe cele minime – de siguranta si calitate.

Asadar, cea mai sigura informatie provine de la cei care au testat asa ceva inaintea ta sau prin teste proprii, bazate pe criteriile pe care le folosesti cand faci o alegere.

Un om informat isi protejeaza siguranta si poate beneficia si de avantaje materiale, obtinand mai multa valoare in schimbul banilor si reducand riscurile de a fi pacalit de aparente inselatoare.

In plus, facand schimb de informatii si participand in comunitatea de cumparatori, creste importanta fiecaruia ca membru al grupului, recunoasterea si acceptarea de catre ceilalti.

In final, folosind mai mult si mai des puterea de cumparator, contribui la curatarea, reducerea si chiar eliminarea mizeriilor si pericolelor care impanzesc piata, facandu-ti alegerea mai usoara si oferindu-ti optiuni mai bune dintre care sa alegi.

 

Radu Mircea Chirvase

Web: marketingprofitabil.com/

facebook.com/Marketing.Profitable

  •   2013-04-08
  •  
  •   comentarii
Radu Chirvase bun

Articol scris de

Radu Chirvase

Vezi toate articolele

Date de contact

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din cariera

Contacteaza-ne

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii